Německá značka obuvi Birkenstock rozšiřuje své působení i do segmentu kosmetiky, na trh uvádí několik řad krémů Birkenstock Natural Care. Zároveň hledá v Praze vhodné lokality pro otevření monobrandové prodejny své obuvi i kosmetiky. Na tiskové konferenci to Retailku sdělil Michal Umlášek, který řídí prodej značky ve východní Evropě.
Značka expandovala do segmentu kosmetiky s úvodní produktovou řadou Natural Comfort určenou pro péči o kůži na nohách a na rukách. V průběhu letošního jara představí další produktové linie Natural Moisture, Natural Shapes, Natural Age Control, Natural Freshness určené pro ženskou pleť a kůži. K dostání má být i řada pro muže Natural Man. Kosmetika je vyrobena na přírodní bázi v Německu a obsahuje extrakt z aktivní látky suberin, která se získává z korku. Právě korek je signifikantním znakem celé značky. Pro české zákazníky jsou produkty zatím dostupné na e-shopu birkenstock.com. Cenově se krémy pohybují od 20 Eur, postupně plánuje značka nabídnout i dražší krémy, které budou dosahovat cen kolem 90 Eur.
V Česku Birkenstock prodává skrze menší obchodníky a řetězce typu Destroy nebo Office Shoes. „Do velkých maloobchodních řetězců jít nechceme. V případě kosmetiky zatím hledáme, kde se budou výrobky nejlépe prodávat. Představujeme si spíše menší prodejny s kosmetikou nebo zdravou výživou, fungovat by mohly i lékárny. Zároveň se nabízí možnost kombinovat prodej kosmetiky na nohy nebo ruce v prodejnách s obuví, kde už zastoupení máme,“ vysvětlil Umlášek.
Chodov, Smíchov nebo Palladium
Birkenstock je známá především díky pantoflím, které prodává přes dvě stě let. Před několika lety však vstoupila i do segmentu plné obuvi, kterou chce rozvíjet a ve které cítí potenciál. Pro obuv je typický korek, který firma pěstuje na vlastních plantážích v Portugalsku. „Jednu továrnu máme v Portugalsku a dvě v Německu. Z Portugalska dovážíme vložky do bot, v Německu vyrábíme zbytek,“ sdělil Umlášek. Firma aktuálně za rok prodá do celého světa 25 milionů párů obuvi, z toho východní Evropa tvoří pouze 2 % odbytu. Podle ředitele prodeje je reálně poptávka po 35 milionech párů obuvi, firma však neplánuje zvyšovat kapacitu výroby.
Z důvodu potenciálu růstu značky ve východní Evropě založil Birkenstock zhruba před rokem divizi, která z Bratislavy region obstarává. Patří do něj kromě Česka také Slovensko, pobaltské státy, Rusko, Ukrajina i bývalé jugoslávské státy. „V tomto regionu máme prostor pro expanzi, proto chceme v Praze otevřít monobrandovou prodejnu. Aktuálně už jen čekáme na volné prostory za rozumnou cenu buď v Centru Chodov, v Palladiu, nebo v Novém Smíchově,“ doplnil Umlášek. Prodejna má být na určitou dobu jediná, testovací, která ověří zájem. Prodávat by se v ní měla jak obuv, tak nová řada kosmetiky. Dalším potenciálním prostorem pro otevření monobrandové prodejny je pro Birkenstock ještě Varšava.