V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Ochutnávka PIAF 2012: Australský pivní karneval mimo jiné s muži, kteří strčili ruku do krávy

Před půllitrem jsme si rovní. Kolik kampaní se to už v Česku snažilo tak či onak ukázat, že pivo té či oné značky spojuje lidi (muže). V Austrálii přišla značka Victoria Bitter, neboli VB, s kampaní Regulars od agentury Droga5. Aby ukázali, že pivo nezná „pány ni kmány“, museli nasadit stopadesátihlavý produkční štáb a k tomu desetkrát tolik komparsistů.

Jeden z porotců letošního pražského festivalu reklamy PIAF Jonny Bauer, šéf strategie Droga5 v New Yorku, považuje práci svých australských kolegů z roku 2010 za skvělý příklad toho, kde je značka blízko pivařské kultuře. Ta je v Austrálii hodně rozšířená.

V zástupech „spolků“ v rámci crazy karnevalu se ve spotu objevují místní celebrity i úplně neznámí lidé. I na austrálii byl toto jedna z nejnáročnějších produkcí. Kampaň představila nový, trochu dadaistický slogan „The Drinking Beer“, tedy „Pivo k pití“. „Nezáleží na tom, kdo jste, co děláte nebo nosíte, ale když vezmete do ruky půllitr piva VB, stanete se součástí něčeho autentického,“ říká Bauer.

Dalším zajímavým počinem značky je nadace na podporu veteránů australské armády a kampaň Rase a Glass Appeal, viz video.