Hudební televize Óčko nasazuje novou, vlastními silami vyvinutou technologii. Umožňuje zobrazování komentářů uživatelů ze sociální sítě Facebook přímo na obrazovce, podobně jako na internetu. Diváci tak při sledování televizního programu vidí v pravé části obrazovky příspěvky Óčka a pod nimi naskakující komentáře lidí.
Novinka je vidět v odpoledním proudu, bude i v Mixxxer Show a Óčko Chart. Propojení televize se sociální sítí zastřešuje heslo Vidím se na Óčku a příslušný hashtag. „Engagement na sociálních sítích Óčka je obrovský a vidět své komentáře v televizi je pro naše fanoušky přidanou hodnotou,“ tvrdí Radek Szirti, šéf digitálních médií Óčka. Hudební televize má na Facebooku přes 600.000 fanoušků.
„Obsahově se příspěvky budou zaměřovat na infotainment, divácké ankety a trendující online zábavu. Startujeme v testovacím režimu jednoho příspěvku denně zobrazeného v odpoledním playlistu Óčko trendy od 14.05 do 15.35) a podle ohlasu plánujeme rozšiřovat,“ přibližuje Alexandr Guha, programový ředitel Óčka.
Po technické stránce jde o rozhraní (API), které přenáší uživatelská data do vysílání. Technologie vznikla inhouse a grafické řešení vytvořila produkční agentura Frame100r, aby panel sociálních sítí svým umístěním a částečnou transparentností nerušil vysílání. „Celý vývoj trval zhruba dva měsíce a tento týden jde do pilotního startu. Současná situace, kdy jsou omezeny reálné kontakty mezi lidmi a zároveň stoupá sledovanost televizí, vývoj urychlila,“ uvádí tým Óčka.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
