Hudební televize Óčko mediálního domu Mafra spustila ve svém hybridním vysílání (HbbTV, kombinuje televizory s internetem) novou aplikaci Óčko Taxi. Ta vznikla ve spolupráci se startupem Liftago, českou firmou, jež propojuje licencované řidiče taxíků s pasažéry. Diváci Óčka nyní mohou díky nové službě přímo na obrazovce sledovat mapu s pohyby taxíků, při stažení aplikace Liftaga navíc získají slevový voucher v hodnotě 400 Kč na první jízdu. Objednávat přes televizor nelze, objednávku je nutné provést v mobilní aplikaci v telefonu či na tabletu.
Óčko zkouší HbbTV komerčně využít
Hybridní vysílání Óčka v sekci E-shop nově obsahuje i merchandising televizní stanice, konkrétně limitovanou edici kšiltovek Óčko Snapbacks. V případě zájmu o zboží odkáže diváky přímo na internetový obchod, kde je možné ho zakoupit. „Za posledních devět měsíců monitorujeme v HbbTV 800.000 unikátních uživatelů, přes 17,5 milionu zobrazených stránek a stále vzestupný trend,“ přiblížil Lukáš Hnilička, technický ředitel Óčka, s tím že budou hledat další způsoby jak platformu monetizovat.
Televize Óčko jako jedna z prvních českých komerčních televizí využívá hybridní vysílání a zkouší i jeho komerční využití. V létě 2014 v něm začala například nabízet hudební alba rovněž s odkazem na e-shop. Šíří touto cestou i živý stream třetího kanálu Óčko Expres a seznamovací chat Óčko Flirt. „Óčko Expres je nejpoužívanější aplikací v našem HbbTV,“ podotkl Hnilička.
Hybridní vysílání Óčka je dostupné v multiplexu 3 Českých Radiokomunikací a také v kabelové síti UPC.