Od Žižeka po goodvertising: sraz WeCan v Piranu

Přinášíme několik novinek a ukázek kampaní z každoročního setkání agenturní sítě WeCan.

Výroční setkání WeCan ve slovinském Piranu

Výroční setkání WeCan ve slovinském Piranu

Více než 30 reklamních profesionálů z 12 nezávislých agentur z 10 zemí střední a východní Evropy se shromáždilo v Piranu ve Slovinsku na 7. každoročním setkání WeCan, sítě nezávislých reklamních agentur střední a východní Evropy. Hostitelem výročního srazu, který se koná od roku 2012, se slovinský Piran stal po Bratislavě, Praze, Poreči, Bukurešti a Budapešti. Členské agentury na setkáních tradičně diskutují o vývoji lokálních trhů a představují ostatním svá inovativní řešení a kampaně.

Výroční setkání sítě WeCan se tentokrát odehrálo v Piranu ve Slovinsku

Výroční setkání sítě WeCan se tentokrát odehrálo v Piranu ve Slovinsku

Hlavním řečníkem letošní akce byl Stojan Pelko, viceprezident a ředitel mezinárodní reklamní soutěže Golden Drum. Jeho prezentace s názvem Golden Drum od A do Ž, nebo od Apih po Žižeka obsahovala širokou škálu témat – od letošního ročníku soutěže Golden Drum, přes nadcházející volby ve Slovinsku, až po ikonické osobnosti a instituce na poli slovinské kultury a vědy, jakými jsou filozof Slavoj Žižek nebo vesmírné centrum Hermana Potočnika.

Stojan Pelko, ředitel festivalu Golden Drum

Stojan Pelko, ředitel festivalu Golden Drum

V odpoledním bloku představily členské agentury své inovativní kampaně a služby z minulého roku. Dvě z agentur nedávno založily své vlastní datové společnosti. Agentura The Group z Rumunska vytvořila platformu pro správu dat nazvanou Quantum Data Science a slovenská agentura Branding založila 01 Data House. Caffe Communcations z Maďarska se pak vydala na trh s novou divizí s názvem Stories, která klientům nabízí řešení pro tvorbu obsahu.

Agentura Walk z Polska zase představila kampaň nazvanou Neviditelní, která se točí okolo knihy napsané třemi bezdomovci. Kniha je vytištěná inkoustem, který je vidět pouze tehdy, když okolní teplota klesne pod nulu. Kampaň vyhrála zlato na loňském ročníku festivalu Golden Drum, na Epica Awards a má i Grand Prix z festivalu Golden Hammer.

Slovinská agentura Direct Media spustila další ročník projektu Štartaj, Slovenija!, a to ve spolupráci s maloobchodním řetězcem Spar a tamní televizí Pop TV. Kampaň oceněná stříbrem z Warc Innovation Awards pomáhá mladým podnikatelům propagovat inovativní výrobky. 

Český Comtech Can přivezl do Slovinska ukázat svou kampaň pro neziskovou organizaci Člověk v tísni, která měla v rámci projektu Opravdový dárek pomoci vybírat na menstruační vložky pro dívky v Nepálu. Kampaň využila vkladu vložek do časopisu před Vánocemi a pomohla nakonec vybrat přes 620.000 eur.

“Sdílení znalostí a zkušeností je pro WeCan priorita. Proto každoročně vydáváme Cannual Report, rozsáhlý přehled regionálních mediálních a reklamních trendů, a pořádáme každoroční veřejnou konferenci Cannual. Toto setkání je další příležitostí dozvědět se víc o trzích členských agentur a vidět reklamy, které oslovují, nebo naopak neoslovují lidi v regionu střední a východní Evropy,” připomněl Mitja Tuškej, výkonný ředitel slovinské agentury Direct Media.

Jan Rauschert z české agentury Comtech_Can

Jan Rauschert z české agentury Comtech_Can

Síť nezávislých agentur i stejnojmennou firmu WeCan založily v roce 2010 maďarská Café Communications, český Comtech Can, rumunská The Group a polská Walk (Polsko). Nyní má síť zastoupení celkem v 16 státech.