Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Odboráři ČT podepsali kolektivní smlouvu na šest let, letos se v televizi mzdy nezvýší

  • ČTK
  • 11. 01. 2012 06:00
Čerstvý generální ředitel ČT Petr Dvořák na tiskové konferenci po volbě. Foto: Ivana Dvorská

Petr Dvořák bude brát 200 tisíc měsíčně v základu. Foto: Ivana Dvorská

Mzdy zaměstnanců České televize letos kvůli ekonomické situaci v Česku neporostou. Počítá s tím nová kolektivní smlouva, kterou podepsali generální ředitel televize Petr Dvořák a předseda Nezávislé odborové organizace České televize Antonín Dekoj.

ČTK to dnes oznámila mluvčí ČT Michaela Fričová. Nová kolektivní smlouva platí pro celé období, na které je Dvořák ve funkci, tedy do roku 2017. „Vedení České televize a zástupci odborových organizací ČT ukončili jednání o kolektivní smlouvě shodou v otázce priorit: ČT musí produkovat co nejvíce vlastní tvorby s maximálním využitím vlastních zdrojů,“ uvedla.

„S ohledem na ekonomickou situaci v zemi Česká televize nebude v roce 2012 valorizovat mzdy,“ stojí v oficiální tiskové zprávě.

Mzdy se v televizi nezvyšovaly ani v roce 2011, podobně na tom byli zaměstnanci i předloni. V roce 2009 počítala kolektivní smlouva s růstem průměrných mezd o 2,5 %. Průměrná roční mzda v ČT v roce 2011 činila 36 273 Kč, o dva roky předtím to bylo zhruba o tisícovku méně.

Rada ČT minulý týden schválila Dvořákovi manažerskou smlouvu. Dvořák na jejím základě bude pobírat hrubý měsíční plat 200 tisíc Kč, což je o 25 tisíc méně, než bral jeho předchůdce Jiří Janeček. Naopak vyšší by měla být celková odměna. Na roční dvoumilionový bonus nový šéf ČT dosáhne, pokud splní 12 úkolů, které mu radní vepsali do manažerské smlouvy.

Dvořák se od nástupu do funkce v říjnu 2011 zatím nejvýrazněji zapsal kompletní obměnou vrcholového managementu. Televize pod jeho vedením mimo jiné částečně upravila programové schéma svých kanálů. Jednou z Dvořákových priorit je posílit sledovanost zpravodajství, zejména pořadu Události. Vyrovnat se také musí s loňským ukončením reklamy na ČT1 a ČT24.