Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Odhad: většina světového růstu reklamních výdajů bude mimo USA, západní Evropu a Japonsko

V rámci růstu reklamních výdajů bude v letech 2011 až 2014 celých 60 % pocházet z rozvíjejících se trhů, tedy z regionů mimo území Severní Ameriky, západní Evropy a Japonska. Uvádí to mediální agentura ZenithOptimedia ve svém aktuálně zveřejněném odhadu.

Z toho 50 % se bude týkat pouhých 10 rozvíjejících se trhů, odhaduje dále agentura. Jen skupina BRIC, tedy trhy Brazílie, Ruska, Indie a Číny, budou nejspíš představovat 35 % globálního růstu.

Mezi dalších šest regionů budou s největší pravděpodobností patřit Indonésie, Argentina, Jižní Afrika, Jižní Korea, Thajsko a Turecko. Jedná se o rychle rostoucí regiony, které se zřejmě přidají na globální reklamní trh s výdaji mezi 1 až 4 miliardami USD a dodají tak dalších 15 % celosvětového růstu.

VÝDAJE NA REKLAMU V HLAVNÍCH MÉDIÍCH (NOVINY, ČASOPISY, TV, RÁDIO, KINO, OUTDOOR, INTERNET
v milionech dolarů / % oproti předešlému roku
2010 2011 2012 2013 2014
severní Amerika 162 165 / 2,7 165 202 / 1,9 171 203 / 3,6 177 930 / 3,9 186 513 / 4,8
západní Evropa 106 078 / 5,3 108 232 / 2,0 108 694 / 0,4 111 571 / 2,6 115 042 / 3,1
Asie / Pacifik 124 760 / 10,5 132 144 / 5,9 141 016 / 6,7 150 498 / 6,7 162 440 / 7,9
střední a východní Evropa 23 980 / 6,9 25 906 / 8,0 27 510 / 6,2 29 987 / 9,0 32 944 / 9,9
Latinská Amerika 32 065 / 18,7 35 364 / 10,3 38 117 / 7,8 41 936 / 10,0 45 731 / 9,0
střední Východ a severní Afrika 4 881 / 7,7 4 155 / -14,9 4 198 / 1,0 4 313 / 2,8 4 412 / 2,3
zbytek světa 9 812 / 17,6 10 443 / 6,4 11 218 / 7,4 12 265 / 9,3 13 496 / 10,0
celý svět 463 741 / 6,9 481 446 / 3,8 501 956 / 4,3 528 500 / 5,3 560 578 / 6,1
Zdroj: odhad ZenithOptimedia