Iniciativa komunikačních agentur a expertů, jejímž cílem je pomoci státu připravit funkční kampaň na podporu očkování, se po realizaci prvního spotu pustila do avizovaného hackathonu. Výsledkem akce má být komunikační strategie a kreativní řešení kampaně, které budou v průběhu ledna nabídnuty k využití jak státu, tak soukromým subjektům a dalším organizacím. Strategii komunikace ke covidu přitom požaduje ministerstvo zdravotnictví po novém řediteli svého komunikačního odboru, kterého začalo teď hledat.
Hackathon začal v pondělí 4. ledna a účastní se ho desítky odborníků na komunikaci. Všichni přitom poskytují poradenství a dlouholeté zkušenosti zcela zdarma. Dohodli se také na názvu, který zní Iniciativa komunikačních agentur Cesta ven.
Zadání vypracovala pětice předních českých reklamních stratégů. Účastníci hackathonu mají své návrhy dodat v první polovině ledna. Výsledná komunikační strategie má zahrnout reklamu, PR, digitální řešení i spolupráci s influencery. Hlavní část kampaně má spočívat v emotivním apelu založeném na jasně řečených důvodech, proč se očkovat. „Je důležité, aby si veřejnost uvědomila, že očkování je cesta k normálnímu životu, podnikání a vzdělávání,“ míní odborníci na marketing. Primárním cílem připravované kampaně není vyvracení dezinformací o očkování.
„Odborná komise složená z předních osobností českého marketingu vybere tři nejlepší návrhy, které budou konzultovány s lékaři a odborníky z iniciativy Lékaři pomáhají Česku. Finální návrh pak nabídneme nejen Úřadu vlády a ministerstvu zdravotnictví, ale také soukromým subjektům a dalším organizacím, které mají zájem kampaň šířit,“ přiblížila mluvčí iniciativy Pavla Mudrochová.
Hodnotící odborná komise
v abecedním pořadí
- Jan Binar
- Denisa Hejlová
- Marek Hlavica
- Tomáš Jindříšek
- Aleš Klemperer
- Jana Lutonská
- Tomáš Mrkvička
- Ondřej Novák
- Jakub Petřina
- Pavel Řehák
- Tereza Svěráková
- Petr Topinka
Zmíněná iniciativa Cesta ven zahrnuje Asociaci komunikačních agentur (AKA), Asociaci public relations (APRA), Českou eventovou asociaci (ČEA) a experty na komunikaci. Ti v průběhu prosince spojili s cílem společně zdarma připravit funkční kampaň na podporu očkování proti nemoci covid-19. Spolupracují také s iniciativou Lékaři pomáhají Česku, která se stala odborným garantem projektu.