V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Odstartoval hackathon ke kampani na očkování

Marketéři pracující na kampani si nově říkají Iniciativa komunikačních agentur Cesta ven.

Iniciativa komunikačních agentur a expertů, jejímž cílem je pomoci státu připravit funkční kampaň na podporu očkování, se po realizaci prvního spotu pustila do avizovaného hackathonu. Výsledkem akce má být komunikační strategie a kreativní řešení kampaně, které budou v průběhu ledna nabídnuty k využití jak státu, tak soukromým subjektům a dalším organizacím. Strategii komunikace ke covidu přitom požaduje ministerstvo zdravotnictví po novém řediteli svého komunikačního odboru, kterého začalo teď hledat.

Hackathon začal v pondělí 4. ledna a účastní se ho desítky odborníků na komunikaci. Všichni přitom poskytují poradenství a dlouholeté zkušenosti zcela zdarma. Dohodli se také na názvu, který zní Iniciativa komunikačních agentur Cesta ven.

Zadání vypracovala pětice předních českých reklamních stratégů. Účastníci hackathonu mají své návrhy dodat v první polovině ledna. Výsledná komunikační strategie má zahrnout reklamu, PR, digitální řešení i spolupráci s influencery. Hlavní část kampaně má spočívat v emotivním apelu založeném na jasně řečených důvodech, proč se očkovat. „Je důležité, aby si veřejnost uvědomila, že očkování je cesta k normálnímu životu, podnikání a vzdělávání,“ míní odborníci na marketing. Primárním cílem připravované kampaně není vyvracení dezinformací o očkování.

„Odborná komise složená z předních osobností českého marketingu vybere tři nejlepší návrhy, které budou konzultovány s lékaři a odborníky z iniciativy Lékaři pomáhají Česku. Finální návrh pak nabídneme nejen Úřadu vlády a ministerstvu zdravotnictví, ale také soukromým subjektům a dalším organizacím, které mají zájem kampaň šířit,“ přiblížila mluvčí iniciativy Pavla Mudrochová.

Hodnotící odborná komise

v abecedním pořadí

  • Jan Binar
  • Denisa Hejlová
  • Marek Hlavica
  • Tomáš Jindříšek
  • Aleš Klemperer
  • Jana Lutonská
  • Tomáš Mrkvička
  • Ondřej Novák
  • Jakub Petřina
  • Pavel Řehák
  • Tereza Svěráková
  • Petr Topinka

Zmíněná iniciativa Cesta ven zahrnuje Asociaci komunikačních agentur (AKA), Asociaci public relations (APRA), Českou eventovou asociaci (ČEA) a experty na komunikaci. Ti v průběhu prosince spojili s cílem společně zdarma připravit funkční kampaň na podporu očkování proti nemoci covid-19. Spolupracují také s iniciativou Lékaři pomáhají Česku, která se stala odborným garantem projektu.