Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Odstartoval multimediální projekt CityBee, průvodce pražskou kulturou na papíře, v mobilu a s QR kódy

Časopis CityBee

Časopis CityBee

V Praze začal vycházet městský časopis CityBee, jako součást stejnojmenného multimediálního průvodce Prahou. V pondělí vyšlo první číslo papírového grátis čtvrtletníku o 76 stranách, ve formátu 230 x 290 mm, v nákladu 50 tisíc kusů - 35 tisíc jich mají rozdat dvě desítky kamelotek na dopravních uzlech, 15 tisíc pak v klubech či restauracích.

Časopis má propagovat volnočasový portál CityBee.cz, databázi míst v Praze z kategorií sport, gastro, kultura, zábava a poznání. Portál bez redakčního obsahu má fungovat jako aplikace, v současné době má v databázi zaneseno přes 4300 pražských míst a přes 200 akcí. Přístupný bude i prostřednictvím mobilních aplikací pro platformy Android a iOS, z dílny Mediawork group.

Přes časopis a reklamu na Facebooku, v pražském Rádiu Expres a v neposlední řadě QR kódy v restauracích, klubech či kinech chce CityBee dostat lidi na svůj portál a své mobilní aplikace do jejich chytrých telefonů. Cílí na lidi ve věku 20 až 35 let, bez závazků, kteří utrácejí za zábavu.

Vydělávat chtějí tvůrci projektu na firmách, od nichž mají za záznam v databázi vybírat 300 Kč měsíčně. Bude jim údajně stačit, když jich dostanou do databáze 2 tisíce.

Provozovatele podniků chtějí přesvědčit, aby QR kódy, které umístí do svých prostor či na billboardy nebo plakáty, nasměrovali na svůj konkrétní databázový záznam na portálu CityBee. Přes ten pak mohou firmy oslovovat fanoušky přes e-mail, fanoušci si mohou doporučovat vybrané podniky.

Mobilní aplikace CityBee

Mobilní aplikace CityBee

Projekt rozjeli Josef Šachta, syn známého pražského advokáta, a jeho společník Michal Čeřovský, pod hlavičkou společnosti Tabernas 21, kterou rovným dílem vlastní. Šachta je šéfredaktor, jeho zástupkyní bývalá editorka tn.cz Michaela Raková, kreativní ředitelkou Helena-Kateřina Fialová, před časem jedna z hlavních postav vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 (časopisy Elle, Marianne, Apetit, Yellow či Maxim).

Zakladatelé projektu se inspirovali svou londýnskou zkušeností se zdarma rozdávanými časopisy Style, Shortlist a Sport či titulem TimeOut. V první fázi investovali zhruba 1 milion Kč. „Vložili jsme do toho veškeré své úspory a půjčili nám i rodiče,“ řekl Médiáři šéfredaktor Josef Šachta.

Grafika časopisu je inspirovaná britským The New Musical Express, výtvarnou ředitelkou časopisu je Petra Lorse z Ženy a život, designérem webu Tomáš Rousek.