Odstartoval web FOMO, vydavatel Blesku jím cílí na mladé

Mediální dům Czech News Center přidá k novému obsahovému webu mikroplatby i eventy.

Tým nového webu FOMO

Tým FOMO. Redakci tvoří Karolína Čumriková, Johana Bázlerová, Magdalena Čížková, Vilém Franěk, Adéla Kutilová, Angelina Sestakova, Debora Kellovska, Dimitra Papadopoulu, Elvíra Hradílková, Evel Beníšková, Kryštof Stupka, Kryštof Vyrut, Kuba Kohout, Karolína Skuciusová, Lucie Zicklerová, Markéta Suchá, Martina Střelecká, Matyáš Melíšek, Tereza Povolná, Tereza Stehlíková, Tereza Švehlová a Tomáš Kulhavý

Na českém webu se objevil avizovaný nový titul FOMO, zaměřený na mladé lidi od 17 do 24 let, takzvanou generaci Z. Stojí za ním tým mladých v čele s šéfredaktorkou Karolínou Čumrikovou, editorkou Johanou Bázlerovou, která na Instagramu provozuje účet Jsem v obraze, a kreativní ředitelkou Magdalenou Čížkovou. Webový obsah na adrese heyfomo.cz se opírá o sociální sítě Instagram, TikTok, TwitterPinterest, Facebook vynechává.

Jde o nový produkt mediálního domu Czech News Center, který vydává především deník Blesk. Bulvární zprávy tvoří jednu ze sekcí FOMO, další jsou zpravodajství a politika, móda, krása nebo wellbeing. „Je možné, že přijdeme i s mladší verzí Blesku a rozjedeme superdrbnu pro mladé,“ podotkla šéfredaktorka Čumriková při představení webu letos v září. „Je možné, že se budeme věnovat i tématům, jako jsou sex, drogy nebo vztahy, a obnovíme dřívější Bravíčko,“ řekla taky.

Šéfredaktorka Karolína Čumriková

Šéfredaktorka Karolína Čumriková

Web vychází mladé generaci vstříc výraznou vizuální úpravou či jazykem, který do češtiny míchá anglické výrazy („Díky nim dnes vím, že být sám sebou je key ke štěstí a úspěchu.“). Nabízí třeba i „taroskop“, zabývá se také krystaly. „Astrologie a spiritualita je teď nejvíc hot téma pro holky, všechny mají v mobilu co-star apku, sbírají kameny a manifestují, ať jim napíše jejich crush. Jelikož horoskopy, které nejsou zaměřené přímo na datum narození, jsou dost často nepřesné, přidali jsme k nim tarot. Abychom nebyli další web s random týdenním horoskopem,“ uvádí šéfredaktorka.

Na web není napojen žádný reklamní systém. Reklama ve formě videí, advertorialů nebo nebo obrázků produktů z e-shopů se prodává napřímo. „Je to naše ambice, jak prostor pro mladé trochu kultivovat. Když se na webu objeví bannerová reklama, půjde opravdu o několik málo exkluzivních ploch,“ říká Vilém Franěk, šéf projektu a marketingový ředitel online televize Mall.tv téhož vydavatele.

Monetizaci chystá FOMO také prostřednictvím takzvaných mikroplateb, peněz zasílaných přímo čtenáři. „Budou tak moct podpořit své oblíbené autory,“ slibuje Franěk. V plánu jsou také tematicky související eventy.

Sdílejte