Odstartovala česká sociální síť Pickey, umožňuje platby tvůrcům

Za kvalitní obsah je normální platit, razí nový projekt Denisy Hrubešové a Davida Slačálka.

Denisa Hrubešová

Zakladatelkou nové platformy je Denisa Hrubešová

V Česku začala v betaverzi fungovat nová sociální síť Pickey. Tvůrcům dává prostor pro publikaci fotografií, videí, podcastů a textů, jejich podporovatelům možnost si vybranou tvorbu předplácet. Celá platforma je v češtině a všechny platby probíhají v korunách. Tím se liší od déle existující české platformy HeroHero, která má rozhraní v angličtině a platby v eurech. Brzy má odstartovat i další podobný projekt Gazetisto.

„Byla jsem naprosto vyčerpaná systémem, kterým si tvůrci v Česku vydělávají. Říkala jsem si, že jestli ještě jednou uvidím svého oblíbence, jak dělá nějakou nucenou reklamu na pračku, zkusím s tím něco udělat,“ říká Denisa Hrubešová, která za projektem Pickey stojí. Spoluzakladatelem a vývojářem platformy je David Slačálek.

Zhruba rok vývoje Pickey hradila Hrubešová z vlastních peněz. Nyní se platforma otevírá veřejně uživatelům. Do režimu tvůrce se lze zatím dostat pouze na pozvánku, od září to bude zpřístupněno všem. Platby probíhají na měsíční bázi, výši předplatného si určuje sám tvůrce. Z plateb si Pickey bere provizi 15 % (u zmíněného HeroHero je to 10 %).

Mezi prvními tvůrci na platformě jsou Rostislav Oboňa alias Starý mrzout, který je známý svým projektem Radio Zeitung či se autorsky podílí na internetových Událostech Luďka Staňka na Mall.tv, lihovarník Martin Žufánek, který tam chce publikovat exkluzivní informace o limitovaných edicích či audiovizuální střípky, či marketér Tomáš Pflanzer. Žufánkova a Pflanzerova agentura Wiseguys pomáhá Pickey s marketingem.