„Odvážný. Šílený. Světový.“ Spot Kaspenu pro Budvar 33 je „možná vítěz roku“

Klání vysoce hodnocených spotů těsně vyhrál Kaspen a Budvar nad Outbreakem a Alpiqem.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 19. týden 2020

  1. Kaspen/Jung von Matt: V pivu se dějou věci! (59 %)
    značka: Budvar, klient: Budějovický Budvar
  2. Outbreak: Kouř (58 %)
    značka: Alpiq, klient: Alpiq Retail
  3. WeAreGinger: Zásuvka (46 %)
    značka: Kooperativa, klient: Kooperativa pojišťovna
  4. Hullabaloo: Žít si tady hezky česky (44 %)
    značka: Penny, klient: Penny Market
  5. Acomware: Datuj zdarma, buduj vztahy (22 %)
    značka: Mobil.cz, klient: Mafra

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Budvar uvádí svůj první hořký ležák (59 %)

Státní pivovar Budvar oficiálně uvedl na trh svůj první hořký ležák Budvar 33. Ten se poprvé objevil v hospodách loni, slavil úspěch, a proto byl v dubnu uveden i do všech velkých offtrade řetězců. „Budvar 33 je svým způsobem pivo nové generace. Na jedné straně navazuje na tradici Budvaru, na straně druhé je obrazem dnešního moderního pivovarnictví - vyrábí se z chmele Angus, což je jedna z nejvíce hořkých odrůd chmele vůbec, a obsahuje slad Crystal Light, který je anglického původu a používá se spíše ve svrchně kvašených pivech. A podobně ‚novogenerační‘ je i naše kampaň, která dramatizuje ‚velké věci‘, které se v pivním světě dějí,“ uvádí Luboš Jahoda z agentury Kaspen/Jung von Matt, která stojí za doprovodnou kampaní. Spot vznikl v režii dua Wolfberg, v produkci Creative Embassy. Kromě televize je Budvar 33 silně podporován v digitálním prostředí i v místě prodeje.

Iva Hadj MoussaMá to energii, švih, dobrou náladu, baví mě to i po několikátém zhlédnutí. Co víc si přát?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jakub HussarPecka! Za mě jasný vítěz tohoto týdne, dost možná roku. Je to odvážné, absurdní a přitom dotažené.
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekOdvážný. Šílený. Světový. Tohle je typ spotu, kterej často nechápu, jak se někomu ocitl v hlavě. Mě to baví a dokonce už jsem díky tomu v sámošce po Budvaru i koukal. Bohužel ho neměli. Jen si vždycky říkám, tak starej pivovar a je to poprvý, co uvařili hořkej ležák... No, snad je to pravda.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Ondřej SoučekTak dcera říká, že se jí to nelíbí a prej jste měli lepší reklamy. Já s ní souhlasim. Je to sice řemeslně skvěle udělaný (Wolfberg poklona), ale jinak vůbec nevim, co mně to má říct. Možná nic. Na tohle zapomenete za tři vteřiny.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaTak já jsem rád, když se v pivu děje pouze to, co má. Zde by po vyhození zbytných ingrediencí nezbyla na dně sklenice ani pěna. Nadměrná kreativita poškozuje komunikaci. Ale abych nebyl zas tak hořký, druhý spot Díky, že zůstáváte doma je naopak příjemně hravý. A byť předávání lahve není originální, zde sympaticky funguje.
Ivan Peterka (Peppermint)

2. „Alpiq dává ostatním kouř“ (58 %)

V televizi se v dubnu objevila kampaň Kouř, podpořená onlinem, která je první prací agentury Outbreak pro švýcarského producenta bezuhlíkové energie AlpiqSpot stojí na záběrech z elektrických spotřebičů, ze kterých se v domácnostech každý den valí uhelný kouř a lidé ho nevědomě dýchají. Upozorňuje na množství uhelného kouře, který spotřebiče za dobu používání produkují. Slogan Nejsem fosil upozorňuje na to, že Alpiq má ve svém portfoliu zelenou elektřinu, díky které už si spotřebitelé dál škodit nemusí, navíc je to nestojí ani o korunu víc.

Iva Hadj MoussaTahle kampaň mě v televizi zaujala ještě před aktuální Katovnou. Moc se mi líbí vizuálně, ten kouř vycházející ze spotřebičů je přímo uhrančivý! Sdělení je jednoduché a srozumitelné, tak to má být. Líbí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jakub HussarSugestivní, jednoduché, názorné. Tak to má být!
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekDobře vymyšlený, chytlavý a jednoduchý. Dobrý zpracování toho, o čem se spousta lidí ve spojení s elektřinou teď baví. V televizi mě to rozhodně zaujalo. U mě to první místo není jen proto, že to ve mě nechává trošičku negativní zážitek z toho, jak je to celý vlastně špinavý. A oceňuju taky to, že si Alpiq dal záležet na tom, aby měl unikátní nabídku.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Ondřej SoučekNo, tak vzhledem k tomu, že v Česku je podíl výroby elektřiny z jádra skoro stejný jako z uhlí, chtěl bych vidět radioaktivní díl, to by teprv byla apokalyptická série. Když jsme u těch fake news, tak tahle reklama vytváří mylný dojem z toho, že sto procent elektřiny, kterou využíváme doma, je ze smradlavejch hnědouhelnejch elektráren. Tohle je za mě podnět pro kolegy ze spolku Nelež.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaJednoduché a nápadité. Alpiq dává ostatním kouř.
Ivan Peterka (Peppermint)

3. Kooperativa dramatizuje praxi (46 %)

Iva Hadj MoussaPříběh moc originální není, ale zachraňují jej dobré herecké výkony a autentická kamera. Prostě kvalitní práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jakub HussarKdyby to skončilo tím výkřikem vycházejícím z rozsvítivšího se baráku, dám o 10 až 15 % víc.
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekTen koncept Někde tam je už nemá tu lehkost, jako měly ty situace na začátku. Ale jinak je to furt ze života a oceňuju hledání scénářů ve skutečných protokolech.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Ondřej SoučekNo tak tohle je zbytečný. Z toho fajn dědy jste udělali kreténa. Třeba trpí nějakou stařeckou chorobou a nějaký konsekvence svýho chování si nemůže uvědomit. Shit happens, to platí, ale dá se to vyjádřit chytřejc.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaLoňské Někde tam je nevylepšíš. Fungovalo to dokonale v tiskové podobě, slušel tomu stylizovaný dokumentární styl v televizních spotech bez slov. Nové dramatizace už „tam nejsou“.
Ivan Peterka (Peppermint)

4. Bartoška + Vltava = Penny (44 %)

Tuzemská divize německého obchodního řetězce Penny spustila kampaň nazvanou Žít si tady hezky česky. Touto kampaní chce podpořit české dodavatele v nelehké době a motivovat širokou veřejnost, aby se k podpoře českých produktů a dodavatelů připojili. Kromě televizního spotu na všech celoplošných stanicích kampaň, kterou vytvořila agentura Hullabaloo, využije i venkovní plochy, print a internet včetně sociálních sítí. „Cílem kampaně je nejen vzbudit národní hrdost a sounáležitost, ale i vyjádřit vděk a dík všem, kteří v uplynulých týdnech pomáhali a stále pomáhají vyrovnat se nelehkými podmínkami, které tato situace přinesla,“ říká Martin Peffek, jednatel Penny. Řetězec má v současné době přes 130 českých dodavatelů, kteří do sítě prodejen s více než 385 provozovnami dodávají tisíce různých produktů. Sedm z 10 nabízených výrobků je českých, uvádí Penny.

Iva Hadj MoussaNedávno jsem si chtěla vyhlásit sázku, která značka jako první v postkoronové době v kampani využije skladbu Vltava. A je to tady, dámy a pánové! Ale dost cynismu. Záběry jsou úžasné, voiceover samozřejmě patetický až na půdu, ale asi to k tomu patří.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jakub HussarHezká reklama na Pennyland. Nebo to bylo Kaufenny? Teď nevím.
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekReklamu na Penny už jsem viděl před 10 lety, přestože je nová. Celý to chápu, ale všechno je to stokrát okoukaný a hudba už taky mockrát použitá. Voiceover asi nahrávali na homeofficu, jinak si jeho kvalitu nedokážu vysvětlit. Snad se Jiří Bartoška neurazí. A některý vizuály mi přijdou vyloženě parazitující. Co má Penny společnýho s vysílačem na Pradědu? Bohužel se nepodařilo udělat ani kousek jinak, než to někdo dělal mnohem dřív.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Ondřej SoučekTak z tohoto kousku mně srdce zaplesalo. Moje dcera (9 let), která se na to kouká se mnou, říká, že je to moc krásná reklama. Ok, je to cliché, ale pro mě naprosto přijatelný.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaUž na dokumentárním seriálu Krajinou domova bylo vidět, že Petr Krejčí má Česko rád. Pro tento projekt nemohl být vybrán lepší režisér.
Ivan Peterka (Peppermint)

5. Kohák je otcem v sitcomu Mobilu (22 %)

Virtuální mobilní operátor Mobil.cz mediální skupiny Mafra spustil novou reklamní kampaň Datuj zdarma, buduj vztahy. Tváří značky zůstává stejně jako v předchozích kampaních režisér a herec Jakub Kohák. Jeho postava se nově prezentuje v roli otce, který se v online komunikaci snaží držet krok s dobou a svým dospívajícím synem. Hrané spoty jsou stylizovány do podoby klasických situačních komedií. Připraveny jsou celkem tři reklamní spoty, jejichž stopáž se mění v závislosti na použitém kanálu, a také sponzorské vzkazy. Reklama poběží na stanicích hudební televize Óčko nebo na kanálu YouTube. Kampaň podpoří také bannerová reklama. Za kreativním konceptem, kompletní realizací a mediaplánem kampaně stojí konzultační společnost Acomware. Óčko i Acomware patří pod Mafru. „Naším cílem je upozornit na výhody našich předplacených karet, u nichž klienti nyní získají až 500 Kč kreditu navíc k prvnímu dobití a 1,6 GB rychlých dat k nové SIM kartě,“ dodává produktový manažer Mobil.cz Karel Bechník. Režie reklamních spotů se ujal Štěpán Kopecký a produkci zajistil Reactor. „Naším záměrem bylo diváky především pobavit a také vtipnou formou poukázat na současnou podobu online komunikace. Jakub Kohák se svými hereckými kolegy poukazuje na mezigenerační rozdíly v online komunikaci,“ uvádí Simona Hosťovecká z Acomware.

Iva Hadj MoussaOtec ukazující dceři „frantíka“ je jedna z nejodpudivějších věcí, co jsem za poslední době viděla. Nezlobte se, nebudu objektivní, protože jsem ostatní spoty nebyla schopna dokoukat. Deset procent dávám za výkon dcery, která je poměrně autenticky znechucená.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jakub HussarŠestistá variace na téma „gaučový gag“. Kuba se snaží, ale skřípe tooo...
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekTohle je jen o kousek lepší než Penny. A to díky Kohákovi, kterej se nějak ne a ne okoukat. Jinak na tom bohužel neni vůbec nic novýho.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Ondřej SoučekJednou jsem tady psal, že ještě jednou uvidim Koháka v reklamě, tak si ho ušmiknu. Auuuuuuu.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaŽe by Kohákova labutí píseň? Oldschoolový není jen jeho taťka, ale celá kampaň.
Ivan Peterka (Peppermint)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.