Ogilvy a VMLY&R po letech opustily asociaci AKA

Dvě z firem WPP nevidí v členství v Asociaci komunikačních agentur přidanou hodnotu.

Ondřej Obluk

Ondřej Obluk je po letošní fúzi šéfem Ogilvy i VMLY&R

Reklamní agentury OgilvyVMLY&R z globální agenturní skupiny WPP informovaly, že k 31. říjnu ukončily své dlouholeté členství v Asociaci komunikačních agentur. „V tuto chvíli nevidíme přidanou hodnotu, kterou by pro nás členství v AKA za současné situace mělo. Budeme nadále s nadšením přispívat k rozvoji a růstu oboru marketingových komunikací jako doposud, i když už samostatně,“ řekl šéf obou agentur Ondřej Obluk

Obě agentury připomínají, že dlouhodobě spolupracují s univerzitami a vysokými školami, kde jejich experti působí v rolích externích lektorů, a zároveň dávají příležitost studentům marketingových a komunikačních oborů získat praxi pod vedením zkušených kolegů.

Ogilvy též pravidelně publikuje vlastní marketingové studie a pořádá odborné talk show Ogilvy OnAir s českými a zahraničními řečníky. V novém sídle WPP Campus v Praze na Bubenské 1, kam teď skupina sestěhovala všech tucet svých tuzemských agentur, se na jaro 2022 chystá „série oborových akcí, jejíž podstatou bude v rámci jednoho týdne ukázat to nejlepší z know-how všech dvanácti agentur“.

Asociace komunikačních agentur má momentálně kolem 50 členů v několika sekcích. Loni ohlásily odchod z asociace agentury DDB2Fresh. Ukončení členství už tehdy zvažovala také Ogilvy. Ze skupiny WPP naopak dál v AKA zůstávají Wunderman Thompson a mediálka GroupM.