Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Ogilvy & Mather má 3 zlaté a 1 stříbrný bubínek, za reklamy na vodku a s Přemkem Podlahou

Z reklamního festivalu Golden Drum ve slovinské Portoroži přivezly české agentury nebývale cen.

Tomáš Belko (Ogilvy & Mather, vlevo) a Richard Stiebitz (Wunderman)

Tomáš Belko (Ogilvy & Mather, vlevo) a Richard Stiebitz (Wunderman)

Reklamní agentura Ogilvy dostala na letošním ročníku festivalu Golden Drum ve slovinské Portoroži čtyři ocenění – tři zlata a jedno stříbro. Z 15 kampaní, které česká Ogilvy do soutěže přihlásila, se jich na shortlist (do užšího výběru) dostalo 12.

Kampaň Stalinklaus na vodku Amundsen zvítězila v kategoriích tištěné reklamy a venkovní reklamy. Výhodu šestkrát destilované vodky agentura ztvárnila sérií obrázků, kdy se pod vlivem vodky Amundsen proměňuje obličej Stalina na Santa Clause, nebo Hitlera na myšáka Mickeyho.

Stalinklaus od Ogilvy

Další dvě ocenění patří projektu Zlatý ručičky, který předcházel uvedení nového vozu Ford. S Ogilvy jsou pod ním podepsány agentury Wunderman a Mindshare. Kampaň dosáhla na druhou příčku v kategorii PR a jediné nejvyšší ocenění v prestižní kategorii integrovaná kampaň.

„Podstata úspěchu kampaně je v kulturním pohledu na věc,“ míní kreativní ředitel Ogilvy & Mather Tomáš Belko. „Češi jsou kutilové a díky tomu se nadšení pro Zlatý ručičky šířilo dál. Oslovili jsme 75 % online populace a aniž bychom se o to snažili, obrátila se nás Česká televize, která měla o náš formát zájem,“ popisuje Tomáš Belko.

Klíčovou postavou kampaně byl Přemek Podlaha. „Oceňuji, že si uměl sám ze sebe udělat legraci, ale nechtěl si utahovat z kutilů jako takových. Díky jeho přesvědčení a tomu, že se mu kampaň líbila, projekt oslovil spoustu lidí,“ podotkl Tomáš Belko.

Porota festivalu kampaň pochválila i za casting. „Líbilo se jim, že ve spotech nevystupují žádní reklamní nažehlenci, ale reální lidé. Za to všechno vděčíme našemu osvícenému klientovi, který nám nechal volné pole působnosti a nechal nás tvořit,“ poděkoval Belko.

Další ocenění

Jak píše kolega Patera v Marketing & Media, bodovaly i další agentury z Česka. Dvě zlaté ceny má produkční společnost Savage za virál pro Greenpeace a úvodní film festivalu OFFF Barcelona.

Stříbrnou veze Kaspen Jung von Matt za kampaň pro Budvar a VCCP za kampaň pro německou O2.

Nealkoholický Budvar v kampani Kaspenu

Festival Golden Drum - letos s podtitulem „New thinking from New Europe“ - se ve slovinské Portoroži konal již po osmnácté. Patří mezi nejprestižnější reklamní soutěže v oblasti střední a východní Evropy.