Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Olympijský web ČT měl 4,6 milionu návštěv, hybridní aplikaci používá 13 tisíc televizorů

  • ČTK
  • 11. 08. 2012 09:55

Olympijský webový speciál České televize www.loh.cz, na kterém jsou k dispozici kanály ČT2 a ČT4 a dalších osm online přenosů, od začátku her v Londýně zaznamenal více než 4,6 milionu návštěv. V porovnání s letošním mistrovstvím světa v hokeji a fotbalovým Eurem je zájem fanoušků podstatně vyšší, tehdy příslušné servery zaznamenaly každý zhruba 1,6 milionu návštěv. ČTK to sdělila Pavlína Kvapilová, která v ČT vede sekci Nových médií.

„Největší zájem je o živé vysílání. Ze záznamů diváci vyhledávají celou řadu videí, velmi atraktivní je pro ně například zahájení OH,“ řekla. Diváci v době olympijských her každý den sledují na internetu ČT asi sedmkrát více čistého času videoslužeb než při běžném provozu, dodala.

Diváci, kteří mají doma interaktivní televizi, mohou využít i tzv. hybridní vysílání. To spojuje klasické televizní vysílání se službami, jaké poskytuje internet. Při sledování sportovních přenosů tak mohou mít fanoušci zároveň spuštěné internetové zpravodajství.

Aplikaci, kterou ČT spustila letos v květnu, podle dat Google Analytics využívá více než 13 tisíc televizí. „Čekáme, že novinka se bude dále šířit. Testovací provoz zatím probíhá hladce, rok 2013 bude rokem vývoje řady interaktivních aplikací,“ uvedla Kvapilová.

Sportovní přenosy lze sledovat také ve smartphonech a tabletech prostřednictvím aplikace ČT4, která překročila 250 tisíc stažení. Olympijské informace, profily sportovců a program pak nabízí aplikace LOH 2012 Českého olympijského výboru (ČOV), kterou si stáhlo více než 25 tisíc lidí, potvrdil ČTK tiskový mluvčí ČOV Alexandr Kliment. Odhaduje, že počet stažení se do konce olympiády vyšplhá na 40 tisíc.

Současný web ČT k olympijským hrám zaregistroval od začátku her v Londýně téměř 20,5 milionu zobrazení, což je skoro třikrát více než za celou dobu her při olympiádě v Pekingu. Před čtyřmi lety web během konání LOH zobrazil necelých 7,5 milionu stránek.