Největší americká reklamní společnost Omnicom Group zaznamenala první pokles čtvrtletních tržeb za čtyři roky. Výsledky negativně ovlivnil silný kurz dolaru a také ostrá konkurence na zahraničních trzích. Firma dnes oznámila, že její celkové tržby v letošním prvním čtvrtletí meziročně klesly zhruba o 1 % na 3,5 miliardy dolarů (90 miliard Kč).
Silnější dolar po přepočtu snižuje hodnotu tržeb, které firma vygeneruje v zahraničí. Právě zahraniční aktivity se na celkových tržbách Omnicomu obvykle podílejí téměř polovinou, uvedla agentura Reuters. V prvním čtvrtletí zahraniční tržby klesly o více než 7 % a činily asi 1,5 miliardy dolarů.
Omnicom vlastní například reklamní agentury BBDO Worldwide a TBWA Worldwide. (česká pobočka TBWA loni skončila, místní tým Mark BBDO výrazně oslabil, stejně tak další firma ze skupiny Proximity). Pod koncern spadají také třeba mediální agentury OMD či PHD, činné rovněž v Česku. Mezi zákazníky Omnicomu patří řada velkých podniků, včetně technologické společnosti Apple, řetězce restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s či výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas.
Omnicom se předloni dohodl na spojení s francouzským rivalem Publicis Groupe, díky němuž měla vzniknout největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou asi 35 miliard dolarů. Firmy však loni plán fúze zrušily, protože by ji prý nedokázaly dokončit v rozumném časovém horizontu. Největší reklamní skupinou světa tak zůstala společnost WPP.