
OMV změnila starý slogan za nový We care more
Síť čerpacích stanic OMV ohlásila přechod z česky psaného sloganu „Svět v pohybu“ na anglický „We Care More“. Důvodem, který síť čerpacích stanic pro změnu sloganu uvádí, je mimo jiné silná orientace na zákazníka, která má být nově posílená ve filozofii společnosti. „ ‚We care more‘ definuje naši servisní kulturu,“ vysvětluje Michal Janda, marketingový ředitel OMV pro Čechy a dodává: „Naším cílem je nabídnout zákazníkům více, než nabízí konkurence. Čím lépe, flexibilněji a kreativněji se budeme přizpůsobovat ekonomickým změnám a přáním zákazníků, tím úspěšnější do budoucna budeme.“ Není to jediná novinka, se kterou OMV v poslední době přišla, nedávno také ohlásila přechod své kávy Viva plně na fairtrade. OMV je u nás druhá největší síť benzínek, prvenství drží síť Benzina, jejíž slogan zůstává české „Rozjeďte to naplno“, a která do konce roku také plánuje kompletní nabídku fairtrade kávy.
Což o to, slogan je to pěkný, teď jde o to, co navíc vůbec může síť čerpacích stanic OMV nabídnout oproti konkurenci. Fairtradová káva k tomu evidentně nestačí, ale třeba překvapí i nějakým zajímavým nápadem na jiné než bagetové rychlé občerstvení. Hlavně, aby k tomu měli i kvalitní personál – lidí ochotných a schopných opravdu ‚sloužit‘ je ve službách stále pomálu.
Barbora Krásná (Blue events)
Je zajímavé sledovat, jak místa původně určená k čerpání paliva postupně opouští komunikaci svého byznysu a vydávají se dávno ‚obsazeným‘ směrem. ‚Orientace na zákazníka‘ je natolik generická mantra, že její deklarace už jen unavuje a budí úsměv. Naštěstí OMV dělá to, co deklaruje, takže její důvěryhodnost netrpí ani tím, že v záchvatu zákaznické péče o nás Čechy ve svém sloganu zapomněla, že se u nás stále ještě mluví česky.
Jana Kubištová (Budvar)
Musí být každá změny sloganu firmy doprovázena vyjádřením o uvědomění si firemní kultury a filozofie, místo normální lidské řeči? Navíc, když projíždím kolem OMV na déjedničce, napadá mě spíš slogan ‚We Cost More‘.
Václav Loubek
Ptal jsem se několika mých známých, zda vědí, jaký má slogan OMV a nikdo nevěděl. Nemyslím si ale, že angličtina pomůže. Dle mého soudu je především zapotřebí ‚slogan‘ nějak provázat do celkové komunikační koncepce společnosti a dát tomu ‚smysl‘.
Martin Boček

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
