Skupina mediálních agentur GroupM, součást největší světové agenturní sítě WPP, koupila 100% podíl v H1.cz, přední tuzemské agentuře zaměřené na výkonnostní marketing. Kupuje ji od agentury Ataxo, respektive investičního fondu Garvest, který H1.cz koupil před dvěma a půl roky.
WPP ve světě provozuje síť vlastních agentur pro výkonnostní marketing pod původně německou značkou Quisma. V Česku má H1.cz s pomocí technologií Quismy poskytovat služby v online prostředí pro klienty mediálních agentury Mediaedge, Mindshare, Mediacom a Maxus, které tu patří do sítě GroupM.
„V roce 2010 jsme se skvěle uvedli ve východní Evropě [v Polsku - pozn. red.], a proto jsme se rozhodli v tomto regionu výrazně expandovat. Hledali jsme partnera, který je dostatečně inovativní a současně zavedený na trhu,“ prohlásil šéf holdingu Quisma Ronald Paul, který síť v roce 2001 spoluzakládal a v roce 2007 prodal GroupM.
H1.cz zaměstnává přes 90 lidí, dělá pro Vodafone, Home Credit, Beiersdorf nebo Tchibo, má pobočky v Praze a Bratislavě a loni měla obrat za obě země celkem přibližně 75 milionů Kč. Po fúzi s konkurenčním Ataxem začátkem roku 2011 se měla zaměřit na náročnou klientelu, velké podniky, zatímco Ataxo na malé a střední firmy. Jeho majitel Garvest kvůli tomu do Česka přivedl franšízu agentury pro výkonnostní marketing ReachLocal.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE
