V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Online divize Mladé fronty se nabízí za 15 milionů

Vážnými zájemci jsou New Look Media, A 11 a Internet Info. Jde i o domény a známky Eura.

Internetová divize vydavatelství Mladá fronta, které je v konkurzu a na sklonku loňska ukončilo provoz, se může prodat minimálně za 15 milionů Kč. Zájemci musí do pátečního dopoledne složit zálohu pět milionů, poté v pátek od 11.00 budou moci předkládat nabídky a přihazovat. Vítěz pak musí obratem uhradit kupní cenu. Tento postup dnes insolvenční správkyně Petra Hýsková dnes zveřejnila v insolvenčním rejstříku.

V pátek mohou kupci k vyvolávací ceně 15 milionů přihazovat po 100.000 Kč. „Zájemce, který předloží nabídku nejvyšší, na kterou již nebude žádný jiný zájemce ochoten reagovat, bude obratem vyzván k úhradě kupní ceny na účet,“ uvedla Hýsková. Poté, co vítěz zaplatí, uzavře s ním kupní smlouvu. „Do konce týdne to [prodej divize] plánuji dokončit,“ řekla dnes agentuře ČTK.

Co zahrnuje online divize Mladé fronty

domény s webovými prezentacemi

  • Autohit.cz
  • Cnews.cz
  • Cochces.cz
  • Edna.cz
  • Euro.cz
    • Autobible.euro.cz
    • Firmy.euro.cz
    • Zdravi.euro.cz (potažmo Zdravotnictviamedicina.cz)
  • Finance.cz
    • Rejstriky.finance.cz
    • všechny další subdomény
  • Finance.sk
    • Register.finance.sk
  • Hrydnes.cz
  • Hryprebaby.sk
  • Hrypredivky.sk
  • Hryprodivky.cz
  • Hryzadarmo.sk
  • Jogo.cz
  • Mf.cz
  • Mujsoubor.cz
  • Nasvah.cz
  • Onlinovky.sk
  • Raketka.cz
  • Rodicov.cz
  • Softmania.sk
  • Stahnu.cz
  • Stiahnut.sk
  • Videacesky.cz

domény bez webových prezentací

  • 577 domén

ochranné známky

  • 50 ochranných známek
    • známky spojené s výše uvedenými weby Mladé fronty
    • známky spojené se značkou Euro - včetně těch na týdeník samotný, jeho dílčí produkty, konference a další akce

smlouvy o technické spolupráci

  • tři smlouvy se Seznamem
  • jedna smlouva s Googlem

Zdroj: insolvenční rejstřík

Podle rejstříku má o divizi či její části zájem celkem 13 subjektů. Vydavatelství A 11 Aleše Zavorala a Internet Info Marka Antoše nabídly, že ji koupí celou. Za online divizi společně s doménami a známkami spojenými s týdeníkem Euro chce A 11 dát 15 milionů, bez „Eura“ nabízí 13 milionů. Internet Info nabízí za online divizi 12 milionů. A dnes firma New Look Media Miloše Štěpaře nabídla za online divizi a zároveň týdeník Euro celkem 15,8 milionu Kč. Hýsková před Vánoci uvedla, že eviduje 16 zájemců o koupi částí vydavatelství. Na jednání věřitelského výboru v prosinci sdělila, že lze prodat čtyři části - kromě onlinu i knižní divizi či tiskoviny - a získat tak pro firmu až 50 milionů Kč.

Zájemci o koupi online divize Mladé fronty. Zdroj: insolvenční rejstřík

Zájemci o koupi online divize Mladé fronty. Zdroj: insolvenční rejstřík

Hýsková také požádala společnost CPI, jednoho ze zajištěných věřitelů, aby buď dala souhlas k prodeji, nebo se práva na to udělit tento pokyn vzdala. CPI požádala, aby Hýsková vyňala z prodeje zajištěný majetek, což je 13 ochranných známek včetně domén euro.cz či finance.cz. CPI se zároveň ohradila proti tomu, že by bránila prodeji. „S ohledem na situaci, v jaké se insolvenční řízení nachází, je potřeba začít se zpeněžováním majetkové podstaty,“ stojí ve stanovisku CPI, dnes zveřejněném v rejstříku.

Firmě CPI, jejímž většinovým vlastníkem je Radovan Vítek, musí vydavatelství vrátit 23,2 milionu Kč. Tolik CPI půjčila Mladé frontě, ta ale dosud nesplatila nic. Úvěr byl splatný 18. května, na úrocích navíc vznikl dluh dva miliony. Ke 4. lednu tak Mladá fronta dlužila CPI už 25,3 milionu Kč. CPI úvěr zajistila právě některými ochrannými známkami a internetovými doménami.

Kromě výnosu z prodeje online divize bude moci správkyně uspokojit pohledávku CPI z peněz, jež má Mladá fronta na účtech, ale na něž nemůže sáhnout, právě kvůli zajištění ze strany CPI. Na účtech Mladé fronty ke 4. lednu bylo 20,8 milionu Kč. „Je tedy nesporné, že tato pohledávka zajištěného věřitele CPI bude zcela vypořádána a poté jeho účast v řízení zanikne,“ věří Hýsková.

O koupi vydavatelství jako celku projevila zájem skupina Empresa Media Jaromíra Soukupa. Nabízí až 50 milionů Kč, to ovšem podmiňuje hloubkovým due dilligence, kritizuje prodej po částech. Podle rejstříku chce vydavatelství koupit i firma Cimex Invest Petra Lukeše. I ta si chce vše nejdřív prověřit.