Každý den v 16 hodin nová porce zpráv, po vyplnění jména a hesla k přečtení na webu, mobilním telefonu, tabletu či e-čtečce - to je nový online deník vydavatele Aktuálně.cz, společnosti Centrum Holdings, večerník Insider.
Šéfovat mu bude Sabina Slonková, elitní reportérka Aktuálně.cz (pro tento web má psát nadále). Mezi autory jsou bývalý zástupce šéfredaktora Lidových novin David Shorf nebo Martin Šebesta, šéf digitální sekce mediální agentury OMD Czech.
Titul - jak dnes uvedli zástupci Centra - startuje ve čtvrtek 1. prosince, míří na „top decision makers“ a „power news users“. Těch je v Česku podle Centra zhruba 280 tisíc, projekt bude vydavatel považovat za úspěšný, pokud do konce března získá mezi předplatitele setinu této cílové skupiny, tedy 2800 abonentů.
Roční předplatné je k mání od 990 Kč. „Za 990 korun dostanete 260 vydání. To je přívětivá cena,“ podotkl při dnešní prezentaci v pražském hotelu Jurys Inn Jakub Unger, ředitel obsahu Centrum Holdings. K dispozici je taky roční předplatné Insideru se čtečkou Amazon Kindle 4 za 3599 Kč, se čtečkou Kindle 3 za 4299 Kč.
„Ráno lidi čerpají čerstvé zprávy, v poledne dominuje zábava, odpoledne přichází čas Insidera. Předtím, než se lidé odpojí od práce, si ještě jednou proskenují den, co jim vlastně přinesl. Tam míří Insider, ať už na webu nebo cestou v tramvaji. Večer už je tady televize,“ načrtl Unger úvahu nad novým médiem v kontextu konzumace mediálních obsahů v průběhu dne.
Strategie obsahu: prémiový a zábavní
Insider je nový přírůstek v oblasti prémiového obsahu (premium content) - z něj Centrum považuje za důležité hlavně oblasti zpravodajství, ekonomika, finance, weby pro ženy, sport a homepage Centrum.cz.
Klíčovým parametrem, jak měřit úspěch takového obsahu, je přitom terminologií Centra „aktivita“ (engagement), jinak vyjádřeno: počet zhlédnutých stránek na uživatele.
Není divu: takto počítáno se mohlo Centrum dnes pochválit, že v případě Aktuálně.cz (59 zhlédnutých stránek na uživatele), Žena.cz (47) či sekce Ekonomika na Aktuálně.cz (27) jsou obsahové služby Centra před konkurenčními iDnes.cz, Novinky.cz, Blesk pro ženy či Kurzy.cz.
Druhou nohu obsahové strategie Centra tvoří zábavní obsah, konkrétně RadioCafé.cz, CrazyCafé.cz, GamesCafé.cz a AstroCafé.cz. „Začali jsme v druhé půlce roku s ‚café‘ weby, dalším krokem bude do konce roku redesign Bleskově.cz,“ uvedli zástupci firmy.
Víc zdrojů příjmů
Cílem Centrum Holdings je zůstat „čistě u internetu“, ale nebýt závislý na jednom zdroji příjmů. „V posledních dvou třech letech jsme vybudovali další zdroje,“ řekl Pavel Vopařil. „Úplně nový proud jsou uživatelské transakce,“ podotkl konkrétně k letošnímu vývoji.
- 50 % ~ display reklama
- 30 % ~ internetový marketing (agentura Najisto, weby a související služby pro malé a střední firmy)
- 10 % ~ oborová reklama (realitymix.cz, cars.cz)
- 10 % ~ uživatelské transakce (slevový server Amplión.cz, e-shop SW.cz, seznamka Jiskreni.cz, prodeje zájezdů Dovolená.Centrum.cz provozované společně se Student Agency)