Klub z nejvyšší tuzemské basketbalové ligy BK Opava představil na prahu nové sezóny 2021/2022 nové logo. O modernizaci značky, logomanuál a návaznou grafiku se postarala ostravská komunikační agentura Digitaal. Od definice zakázky přes vznik několika variant loga až po rozpracování vybraného návrhu do logomanuálu uplynuly tři týdny.
Zadání, z něhož se vycházelo, se opíralo o předchozí logo znázorňující slezskou orlici a basketbalový míč. Přibyl symbol plamenů odkazující na žluté peklo. „Šli jsme cestou evoluce, nikoli revoluce. Původní logo jsme proto respektovali a pracovali s ním tak, aby výsledek byl jednodušší, vyhovoval širokým možnostem využití a zároveň v sobě nesl energii, odhodlání a sílu populárního klubu,“ říká majitel agentury Jiří Kratochvíl.
Původní logo používal BK Opava přes 20 let a jeho obměnu urychlil také lockdown, během kterého byli sportovci nuceni komunikovat se svými týmy i fanoušky mnohem víc na sociálních sítích než dřív. Připravili tedy nový web a restartovali online aktivity. Konečnou podobu loga vybíral klub z návrhů, které dodal Digitaal, také s pomocí improvizované focus group složené z představitelů klubu, zástupců partnerů, hráčů i trenérů.
Nové logo postupně nahradí dosavadní symbol na dresech hráčů i na všech materiálech klubu, propagačních předmětech, ve fanshopu a v onlinu.