Operátoři hrozí televizní Rychlé hře zablokováním linky

Denní pořad lákající na peněžité výhry je ve vysílání televize Barrandov prezentovaný jako teleshopping. Upozornili na to Janek Rubeš a Honza Mikulka na svém kanálu na Youtube.

  • ČTK
  • 14. 04. 2021 12:05

Mobilní operátoři vyzvali technického poskytovatele služby a provozovatele pořadu Rychlá hra na televizi Barrandov, aby přestali klamat diváky. Pokud televize spolu s firmou ATS Praha do čtvrtka službu neupraví tak, aby byla v souladu s dobrými mravy a kodexem audiotexových služeb, tak zpoplatněnou telefonní linku 906 95 33 33 zablokují. ČTK to v úterý řekl výkonný ředitel Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) Jiří Grund. ATS sdělila, že službu jako takovou neprovozuje a pouze zajišťuje její dostupnost.

Licencovaná společnost Barrandov Televizní Studio (BTS) majitele Jaromíra Soukupa v reakci ČTK sdělila, že je provozovatelem televizních programů Televize Barrandov, Kino Barrandov a Barrandov Krimi, nikoli však provozovatelem Rychlé hry. Rychlou hru provozuje společnost Telemedia Interactv Production Home Limited se sídlem na Kypru, které BTS pouze poskytuje za úplatu vysílací prostor k vysílání teleshoppingových bloků, uvedl provozovatel televize Barrandov.

Pořad Rychlá hra televize uvádí jako teleshopping, zároveň ale divákům nabízí peněžité výhry. Po zavolání na zpoplatněné číslo zákazník obdrží kód na elektronické předplatné časopisu Sedmička. Moderátor pořadu však současně aktivně motivuje diváky, aby volali do studia prostřednictvím zpoplatněného čísla a odpovídali na soutěžní otázky. Vzhledem k tomu, že divákům nemusí být zcela zřejmé, že hlavním cílem volání je nákup předplatného časopisu (teleshopping) a nikoli účast v soutěži, považují mobilní operátoři toto chování za eticky sporné a v rozporu s kodexem audiotexových služeb APMS, řekl ČTK Grund.

Role ATS Praha podle výkonného ředitele Michala Horáka spočívá pouze v technické agregaci služby volání na číslo s vyšším tarifem: „Službu jako takovou neprovozujeme, pouze zajišťujeme její dostupnost ze sítí všech operátorů. Jsme tedy v podobné roli jako operátoři. Potvrzuji, že nás APMS vyzvala, abychom provozovatele informovali o výhradách a aby ten zjednal nápravu ve smyslu jejích požadavků, což jsme obratem učinili. Odpovědnost a další kroky jsou výlučně na provozovateli služby.“

„Pokud jde o prodej předplatného časopisu Sedmička, Empresa Media je sice vydavatelem Sedmičky, ale digitální předplatné, které diváci v rámci Rychlé hry získávají, divák získává od společnosti Telemedia, která od Empresa Media předplatné nakoupila. Zcela odmítáme, aby byla TV Barrandov mediálně spojována s pojmem podvod. Barrandov Televizní Studio zákon ani udělenou televizní licenci neporušuje. Přesto se celé záležitosti věnujeme a pokud bychom došli k závěru, že se k porušení zákona či televizní licence došlo, smluvní vztah se společností Telemedia ukončíme,“ uvedla dnes pro ČTK vedoucí právního oddělení Barrandov Televizní Studio Kateřina Čápová.

Na pořad operátory upozornili Janek Rubeš a Honza Mikulka z kanálu Kluci z Prahy na YouTube, podle kterých někteří lidé na lince pořadu provolali až desítky tisíc korun. Soukup jako majitel mediální skupiny Empresa Media, pod níž spadá také právě televize Barrandov, se k situaci podle Rubeše nevyjádřil.

„APMS proto vyzvala technického poskytovatele služby, společnost ATS Praha, aby ve spolupráci s provozovatelem soutěže zajistila soulad teleshoppingu s dobrými mravy a kodexem audiotexových služeb AMPS. Zejména to znamená, aby zajistila, že divákům bude zřejmé, že voláním na placenou linku získávají předplatné časopisu a dále možnost účasti ve spotřebitelské hře,“ uvedl Grund z APMS.

Operátoři budou případně číslo blokovat do doby, než bude zajištění soulad s pravidly audiotexových služeb, dodal.