Mezinárodní festival vážné hudby Smetanova Litomyšl si letos poprvé najal komunikační agenturu a zapojil do propagace sociální sítě. Zmíněnou agenturou se stala Better Marketing. „Jsme první agentura, se kterou festival spolupracuje. Oslovili nás přímo na základě doporučení – sháněli agenturu velmi krátce před zahájením festivalu a potřebovali co nejdříve začít se spoluprací, a tak nebyl čas na složitější výběrové řízení,“ uvedla pro Médiář Barbora Nováková z Better Marketing.
Festival ve spolupráci s agenturou rozjel komunikaci na Facebooku, Instagramu i Twitteru a využívá také soutěže a vlastní hashtagy: #najdismetanu a #digitalnismetana. Oba slouží při účasti v soutěžích, v nichž mají návštěvníci za úkol vyjádřit fotkou, co pro ně festival znamená, a také najít a vyfotit v areálu festivalu figuríny Bedřicha Smetany.
Ani na programu festivalu nejsou jen opery, jeho součástí je letos i interaktivní představení #ujizdimNaSmetance, do kterého se mohou návštěvníci zapojit prostřednictvím smartphonů.
Festival Smetanova Litomyšl potrvá do 3. července. Kromě operních představení uvede i vystoupení Anety Langerové nebo skupiny Čechomor.
Better Marketing vlastní z poloviny Martin Kupka, 31 % drží Petr Wojtyla a 19 % švýcarská společnost Rexem Partners.