„Opravdu dobrý lokální pivní spot,“ vyhrál Březňák

Synovsko-otcovská reklama na pivo Březňák katy nadchla. Celebrity nezachránily spot na obleky Bandi. Allianz o něco lépe navázala na loňskou reklamu, přesto skončila poslední.

Spot na Březňák

Spot na Březňák

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 4. týden 2016

  1. VCCP: Váš táta je hrdina (58 %)
    klient: Heineken
  2. Havas Worldwide Prague: Změna k lepšímu (33 %)
    klient: mBank
  3. Jdeš na ples? (27 %)
    klient: Bandi
  4. Loosers: Svátek den co den (25 %)
    klient: Rémy Cointreau
  5. Ogilvy&Mather: Rytmus risk (24 %)
    klient: Allianz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Na jednoho Březňáka se svým tátou (58 %)

Po roce se vrací reklama na pivo Březňák z portfolia společnosti Heineken. Je zaměřená na vztah otce a syna, což doplňuje hashtag #tatahrdina. Vyzývá muže, aby do hospody na pivo vzali svého tátu, který by pro ně měl být hrdinou. Kampaň odpovídá tomu, jak se Březňák profiluje do tradičních hodnot ve společnosti. Spot bude nasazen na televizích Nova a Prima v minutové, třiceti- a patnáctivteřinové verzi. Koncept kampaně připravila agentura VCCP, produkci zajistila společnost Bistro Films. 

Viděl jsem teaser, takže ze spotu jsem měl oprávněně obavy. O to větší bylo překvápko. Tohle je po dlouhé době opravdu dobrý lokální pivní spot. Solidní nápad se synovsko-otcovským poutem, na místní poměry výborná produkce, epická hudba a dokonce i herci, kteří hrají! Mínus body jen za ten klopýtavý voiceover.
Tomáš Mrkvička

Paráda. Teaser trochu kostrbatý a místy příliš chtěný, ve vlastní reklamě některé situace pasují více, jiné méně, ale celkově skvělé! Takhle to totiž v životě chodí. Pozvěte svého tátu na pivo, dokud můžete! Tleskám.
Martin Charvát (Konektor)

Výborné! Na pivo není lehké vymyslet nový, neokoukaný, dlouhodobý koncept. Březňáku se to povedlo. Značka, která se v komunikaci (podle mého názoru) v minulosti tak trochu plácala, nyní uhodila hřebíček na hlavičku. Škoda, že exekuce teaseru není uvěřitelnější a emotivnější. Jsem zvědavá na další dílky tohoto konceptu.
Iva Bízová (Loosers)

Pozitivní náhled na vztah otce a syna. Je to neotřelá, ale na hraně jsoucí strategie, protože pravda může být úplně někde jinde a na tu spousta synů ani nechce vzpomínat. Je to vážné téma a přestože je televizní spot hezky natočený a vtipný, nevím, jestli se tohle téma hodí do světa piva.
Ondřej Souček (Luftballon)

Tohle je dobrý. Teaser je zvládnutý, byť to není vůbec jednoduchý formát. V televizi šla značka víc po efektu než po emocích, což mě osobně mrzí... Ale OK, udělaný je to dobře. A packshot to pomáhá udržet před hranicí parodie. Pro mě jasný vítěz.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Insight jako kráva. Březňáka ochutnám při první příležitosti! A gratuluju k nepromáchnuté realizaci.
Jarek Komárek

Nice idea, well shot. The exaggeration makes it great fun to watch. Then the online gets really heavy and overly sentimental with the hashtag. Serious or fun? Trying to do both in the same campaign doesn’t work.
Troy Palmer

2.  mBank se mění k lepšímu (33 %)

Banka mBank spouští svou první letošní kampaň. Zaměřuje se na podporu bezplatného mKonta a speciální nabídky mPůjčky na zkoušku s „nulovým úrokem“, která vychází z dlouhodobého konceptu. Koncept kampaně vytvořila reklamní agentura Havas Worldwide Prague. Reklama se podle marketingové ředitelky mBank Kristiny Lenkové vymezuje vůči zaběhnutému pohledu na bankovní sektor. Součástí kampaně bude dále intenzivní online reklama, komunikace na sociálních sítích, mobilní marketing a spotřebitelská soutěž. 

Air Bank děkuje.
Tomáš Mrkvička

Univerzální odpověď kreativního ředitele na koncepty, které mu předkládají kreativní týmy: ‚I’ve seen it!‘
Martin Charvát (Konektor)

O trošku lepší, než minule.
Iva Bízová (Loosers)

‚Nechcete bonbón?‘ Chybí tam jenom hláška ‚Strčte si ten bonbón někam, Karpoffe.‘ Miluju Muže z Acapulca a tohle mě zasáhlo. V tomhle filmu je přesně vystihnutý insight, jak se může člověk cítit, když jde do banky (nakladatelství v případě filmu). Sakra, tohle jsem měl pro změnu napsat já (vzkaz pro Marka Prchala). Můj vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Děkujeme, koncept absolutního zla ztělesněného bankéři všech ‚čních bank‘ jsme už pochopili. Škoda, že mBank víc nestojí na originálních motivech - třeba zajímavá přeměna klienta na dítě je vyloženě zahozená slabou pointou.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Slušně provedené, a kdyby to v různých odstínech nebylo zpracováno už xkrát, tak by to bylo i zábavné.
Jarek Komárek

Anyone who’s needed the services of a bank have experienced the power they have over you. Great insight.
Troy Palmer

3.  Bandi cílí na plesovou sezónu (27 %)

Oděvní firma Bandi spustila v plesovém období televizní spot, v němž prostřednictvím motta Jdeš na ples? láká k nákupu obleků ze své kolekce. Ve jejich spotu se objevuje krasobruslař Tomáš Verner, herec Martin KrausPetr Štěpánek. Hlasem této reklamy je herec Martin Stránský. Spot je možné zahlédnout v České televizi, na Nově nebo na televizi Barrandov. Režie se ujala Eva Toulová

Komunikace téhle značky stojí celá na tom, že ji nosí celebrity a polobrity. Jednak to na lidi funguje a kromě toho, když prodáváte pánskou módu pod brandem ‚Bandi Vamos‘, vám ani nic jiného nezbývá. Jen mi přijde, že se ti první dva trochu víc lesknou? Chtělo to naolejovat i Štěpánka.
Tomáš Mrkvička

Elegantní. Jednoduché. Dodržena základní poučka - pokud lze z reklamy něco vyškrtnout bez ztráty smyslu, vyškrtněte to. Jen bych si odpustil to tykání.
Martin Charvát (Konektor)

Když nejdete na ples, kupte si radši oblek od Blažka. Ten má asi širší sortiment a tak si může dovolit smysluplnější positioning a lepší komunikační koncepci.
Iva Bízová (Loosers)

‚Jdeš na ples? Máš co na sebe?‘, tak řekni tátovi. Koupí ti ohoz (a sobě třeba taky). Takhle to mělo asi fungovat. V téhle rovnici ale chybí, jestli tahle reklama někoho zaujme. Kdyby mi bylo šestnáct, tak bych si jenom dlouze zívnul a dál šel mastit Minecraft.
Ondřej Souček (Luftballon)

Ano, jsou tam celebrity. Ano, mají na sobě obleky. Ano, na plesy se nosí obleky. Logika toho spotu je prostě neprůstřelná.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Dobře využitý jak rozpočet, tak i pravidlo, že méně je více.
Jarek Komárek

Need a suit? They have suits. Why we should buy their suits nobody knows.
Troy Palmer

4. Cinzano se dá pít za každé situace (25 %)

Nový spot Svátek den co den na alkoholický nápoj Cinzano z portfolia společnosti Rémy Cointreau vytvořila agentura Loosers, která byla vybrána jako tvůrce komunikační strategie značky na podzim minulého roku. Reklama vyzývá spotřebitele k pití Cinzana jak v hektické době, tak v odpočinkových chvílích. 

A tuhle znáte? ‚Cinzano piju jen ve dvou případech: když mám náladu a když ji nemám.‘ Aneb když nejsou peníze a nápad, tak se to musí dohnat vhledem do cílové skupiny.
Tomáš Mrkvička

Nízkorozpočtovka s produktem jako hrdinou, kde se pečlivou textařskou prací dá z nouze udělat ctnost. Nebo taky úplná otrava. Loosers to zvádli se štítem.
Martin Charvát (Konektor)

V popisu videa na YouTube je, že jsou to zábavná a trefná videa. Problém je, že jsem si to přečetl dřív, než jsem si to pustil. Já na tomhle neshledávám vtipného nic. Ovšem připouštím, že cílovka to může vidět jinak.
Ondřej Souček (Luftballon)

Je tam produkt, je tam pokus o nějaký aspoň maličký nápad... Není třeba se stydět, není co slavit.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Tohle je důkaz, že dobře provedená reklama ustojí i fakt, že nemá nápad. Něco jako ženská, která sice neumí psát blog, ale umí se obléct.
Jarek Komárek

Don’t forget to drink Cinzano and drink it often. We can’t argue with that it just doesn’t make for very interesting advertising.
Troy Palmer

5.  Allianz pojistí nová předsevzetí (24 %)

Pojišťovna Allianz představila novoroční spot s názvem Rytmus risk. Reklama propaguje nutnost pořízení životního pojištění (hlavně v období povánočních předsevzetí) bez zbytečných a absurdních poplatků. Spot vytvořila agentura Ogilvy & Mather, režírovala ho Urša Žgank. 

No vida. Stejná série, ale zdaleka to není taková ostuda jako vánoční scénka s vystřeleným okem. Mimo pobavení to sice nepřináší nic a absurdní poplatky tam taky nejsou, ale aspoň se koutky mírně pohnuly směrem vzhůru.
Tomáš Mrkvička

Allianz má další spot do série. Hurá, ten vánoční tedy nebyl výkřik do tmy, ale počátek konceptu! Je to ve světě jeden z běžných ‚pojišťováckých‘ konceptů - humorné a absurdní pojistné události. Do dokonalosti ho dovedla nizozemská pojišťovna Centraal Beheer. Tady do dokonalosti ještě dost chybí. Chtělo by to trošku pečlivější práci na všech úrovních.
Martin Charvát (Konektor)

Komunikace Allianz pojišťovny mi dlouhodobě přijde nekonzistentní a nezapamatovatelná. A když člověk z branže už během sledování spotu zapomene, kdo k němu mluví a co se mu snaží prodat, tak to těžko pochopí koncoví, potenciální klienti. Navíc v tomto spotu je dost zpracováním podobná Wüstenrotu, ale to už je jen taková třešínka na dortu.
Iva Bízová (Loosers)

‚Bacha, něco se ti může stát, tak se pojisti‘ podle mě není žádná strategie. To je fakt, který každý ví a který mě nepřesvědčí. Navíc se u storky nesměju.
Ondřej Souček (Luftballon)

Pojištění, které zvládne i vaše novoroční předsevzetí, to je přece skvělý insight! Všechno ostatní vylejt, zakopat hluboko pod zem a zapálit.
Martin Svetlík (Symbio Digital)

Stejně jako u toho pána s vystřeleným okem - když nemáš cit pro pointu, nemůžeš vyprávět vtipy.
Jarek Komárek

A life insurance commercial thats only idea is showing someone about to have an accident is almost as boring as a suit shop that tells you they sell suits.
Troy Palmer

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.