Agentura Better navrhla pro Augustiniánské opatství v Brně novou vizuální identitu otce genetiky Gregora Johanna Mendela, která pomůže zastřešit všechny aktivity spojené s jeho odkazem. Opatství se připravuje na 200. výročí Mendelova narození v červenci 2022: „Při té příležitosti budeme pořádat konferenci a velké oslavy. Slavnostně také otevřeme zrekonstruovaný Mendelův skleník se stálou expozicí jeho odkazu. K těmto projektům jsme hledali nadčasovou linku, která by nám pomohla komunikovat jednotně do celého světa,“ říká Jakub Carda ze společnosti Společně, která s opatstvím úzce spolupracuje.
„Našemu návrhu předcházela důsledná rešerše materiálů, které po světě s Mendelovým jménem existují. Jeho výzkum nebyl jen o křížení hrášku, jak si mnozí myslí. I přesto nakonec motiv hrášku v identitě u klienta zvítězil,“ uvádí manažerka projektu Tereza Bártová Klementová.

Mendel podle Betteru
Tři zelené tečky v logu nejsou jen symbolem hrášků. Odkazují mimo jiné na tři základní pravidla, kterými Mendel definoval budoucnost genetiky. „Hráškem to samozřejmě začalo, ale tři tečky jsou důležité i jako textový symbol toho, co není vyřčeno. Mendel položil základy genetiky, tím však jeho odkaz zdaleka nekončí. Každý z hrášků je zároveň jemně odlišný – nejsou schematicky stejné. Právě jejich jinakost Mendelovi pomohla objevit souvztažnosti, které ho proslavily,“ vysvětluje autor návrhu Stanislav Bílek z Betteru.
Identita byla poprvé použita v rámci Mendelova festivalu. V budoucnu plně zastřeší čtyři vlajkové projekty opatství, konkrétně festival, skleník, plánovaný monument na Mendelově náměstí a Mendelův včelín.

Mendel podle Betteru

Mendel podle Betteru

Mendel podle Betteru

Mendel podle Betteru

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
