Brněnská copywriterská firma Pábení, kterou založil freelancer Roman Hřebecký, se rozrostla. Nyní ji kromě Hřebeckého tvoří i Marek Mencl, bývalý projektový manažer agentury 2Fresh, nebo copywriterka Marie Kortanová. Celkem firma zaměstnává sedm lidí. Kromě výše zmíněných jde o projektovou manažerku a copywriterku Vlaďku Válkovou, psycholožku Nelu Wurmovou, knihovnici Lenku Kupkovou a produktového designéra Míru Podorského. Pábení spoluvlastní Hřebecký s Menclem, Hřebecký má 55 %, Mencl 45 %.
„Naše specializace je úzká: obsah a jeho tvorba. Smysluplné rozvržení webu a získání dat k tomu, abychom obsah vůbec mohli dělat,“ popisuje Hřebecký, který podle svých slov po třech letech na volné noze zjistil, že mu freelancerství přestává dávat smysl. „Zásadní jsou pro nás fáze poznání byznysu klienta a jeho zákazníků. Abychom textem dokázali vzbudit správná očekávání, potřebujeme za zákazníky našeho zákazníka. Jdeme do terénu, personám od stolu nevěříme,“ prohlašuje Mencl.
Pod značkou Pábení pracují společně od loňského listopadu. Udávají, že píší texty pro Masarykovu univerzitu, Knihy Dobrovský, Aimtec nebo Happy Sport. Podílí se též na vydávání časopisu MadeIn CZ o designu a inovativním podnikání. Tvrdí, že nerozlišují malé nebo velké klienty, jde jim o způsob spolupráce.
„Pracujeme podle metod human centered designu, zajímá nás i design služeb a inovace. Na workshopu se zastupiteli města Brna a zájemci o designování jsme si vyzkoušeli design sprint. Začneme ho používat s našimi klienty. Tvorba webu se nemusí táhnout dva měsíce, mohou to být intenzivní dva týdny,” tvrdí Kortanová, která v předchozích třech letech připravovala například obsah pro brněnský Marketing Festival.