Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Palmknihy.cz loni prodaly 64 tisíc elektronických knih

Jiří Vlček chce letos přes Palmknihy prodat 250 tisíc elektronických knih

Jiří Vlček chce letos přes Palmknihy prodat 250 tisíc elektronických knih

Přední prodejce elektronických knih, web Palmknihy.cz, loni prodal téměř 64 tisíc digitálních „výtisků“, rok předtím to bylo necelých 7 tisíc. A letos, za prvních ani ne pět měsíců zaznamenal prodeje přes 42 tisíc.

Dnes to na veletrhu Svět knihy v Praze uvedl Jiří Vlček, zakladatel a ředitel serveru Palmknihy. Loni měl podnik obrat kolem 7,5 milionů Kč, zhruba tutéž částku už utržil letos. „Vývoj je poměrně rychlý, navíc stoupá průměrná cena knihy,“ řekl Vlček Médiáři. Výsledek hospodaření je zhruba na nule, přičemž podnik výrazně investuje do vývoje technologií a loni zvýšil počet zaměstnanců z jednoho na pět.

V případě konkrétně vydavatelství Knihy Zlín, která vydává mimo jiné populárního autora Jo Nesba, je podíl na celkovém prodeji 10,5 %, z pěti distribučních partnerů přitom Palmknihy dělaly 40 %. Podle Vlčka se přitom prodeje vzájemně nekanibalizují, citoval zkušenosti konkrétní vydavatelky, podle níž stoupl prodej některých papírových knih z jejího sortimentu poté, co na trh přišly jejich elektronické verze.

Spolu s majitelem Artfora Vladimírem Michalem loni Palmknihy založily slovenskou pobočku (Michal vlastní 50 %) a odhadují, že na tamním trhu jsou dvojkou. „Chceme prodat čtvrt milionu knih a nabízet celkem 7 tisíc placených titulů,“ vyhlásil Vlček plány pro Česko na letošní rok (aktuálně jich nabízí 4 a půl tisíce).

Pomoci by tomu měly avizované aplikace pro mobily a tablety s nejrozšířenějšími operačními systémy Android a iOS.