„Nový projekt zaměřený na starší publikum využívající ohromné bohatství archivu Českého rozhlasu“ nazvaný ČRo Nostalgie navrhuje spustit Tomáš Pancíř, současný šéf centra zpravodajství veřejnoprávního rádia. Navrhuje to v kandidátském projektu, který dnes zveřejnil. Účastní se s ním výběrového řízení na nového generálního ředitele Českého rozhlasu. Uchazečů je celkem 31, rozhlas v pondělí otevřel obálky, kompletní seznam ještě nevydal.
Stanice s názvem ČRo Nostalgie by podle Pancíře měla fungovat v digitálních sítích a přinést „kombinaci archivních pořadů (všech žánrů, včetně zábavních), evergreenů, rozhovorů s osobnostmi a aktuálních zpráv“. „Součástí by měly být kontaktní pořady pro starší publikum a pořady s dechovou a lidovou hudbou. Stanice by měla být jedním z motorů digitalizace (‚kupte svým rodičům a prarodičům přijímač‘), rozšířila by veřejnou službu pro skupinu, které se další média nevěnují a která si pozornost zaslouží,“ rozvádí dále Pancíř.
V projektu dál píše, že chce podporovat moderní trendy v oboru, tedy „datovou žurnalistiku, žurnalistiku 3.0 a také takzvanou konstruktivní žurnalistiku“. Rozšířil by počet zahraničních zpravodajů - od roku 2017 by rád zřídil druhý zpravodajský post v Bruselu a také obnovil post zpravodaje v Číně. „A Český rozhlas by měl konečně zřídit opakovaně odkládanou ekonomickou redakci,“ píše také Pancíř.
Jak probíhá výběr nového šéfa rozhlasu
- 9. 12. byla uzávěrka přihlášek
- 14. 12. Rada Českého rozhlasu sečetla zájemce, je jich 31
- do 18. 12. notář vyřadí nezpůsobilé žádosti
- 21. 12. rada vybere pět finalistů, které pozve k prezentaci projektů
- 20. 1. 2016 prezentace pěti nejlepších kandidátů
- 3. 2. nejzazší termín pro zvolení nového ředitele (do tří měsíců od rezignace předchozího šéfa Petera Duhana), hlasovat pro něj musí nejméně 6 z 9 členů rady