Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Pařízkova televize Relax narazila s propagačním pořadem z Palladia

Pořad chtěl využít zákonného product placementu, připomíná ale reklamní či teleshoppingové bloky.

Palladium sestává z několika pater obchodů a služeb. Foto: Profimedia.cz

Palladium sestává z několika pater obchodů a služeb. Foto: Profimedia.cz

Regulační rada pro vysílání kárá televizi Relax mediálního podnikatele Radima Pařízka, že ve vysílání příliš propaguje prodejny z pražského obchodního centra Palladium, v němž má stanice své studio. Záměrem Relaxu bylo využít v pořadu Dobrý nákup z Palladia, vysílaného od loňského září, tzv. product placement, tedy umístění výrobků skutečných značek do děje. To zákon povoluje jen v případě, že výrobek je přirozenou součástí děje a není propagován samoúčelně. To se však podle rady nepodařilo a vysílání – konkrétně se to týká vydání z loňského 9. listopadu večer – připomíná spíše reklamní či teleshoppingové bloky.

„Pořad umístěné produkty nepatřičně zdůrazňuje a současně nabádá k jejich nákupu zvláštním zmiňováním za účelem jejich propagace. Jediným a nosným tématem celého pořadu jsou rozhovory se zástupci vybraných prodejen (Almidécor, iStyle, Clinique, Time Out, Neoluxor a Sephora) v obchodním centru Palladium. Zástupci prodejen představují prodejny jako celek i jednotlivý sortiment, když zdůrazňují kvality představovaných produktů často za pochvalného souhlasu redaktorů pořadu, v některých případech je zmíněna i cena zboží a diváci jsou vyzýváni, aby prodejny navštívili,“ nelíbí se radním dohlížejícím na vysílání. Požadují rychlou nápravu.