Piráty iniciovaný bod čtvrteční schůze poslaneckého volebního výboru, týkající se sporu o reportáž Janka Kroupy o Agrofertu, oproti úterní schůzi příslušné senátní komise nové argumenty nepřinesl. Nad rámec známého řekl generální ředitel René Zavoral jen, že ve veřejnoprávním rádiu zruší část tabulkových míst a že kromě předžalobní výzvy od Agrofertu registruje rozhlas i další, rovněž na Kroupovu reportáž, a to z roku 2015. Reportér Kroupa se schůze neúčastnil.

ParouBack

Těch několik desítek milionů za kampaň se muselo nějak projevit.

Věděl jsem, že jeho čas znovu přijde, ale že to bude tak brzy, jsem nečekal. K tomu, co se děje, asi není třeba nic dodávat. Z pohledu marketingu lze jen smutně konstatovat, že reklama funguje jen tehdy, pokud je kvalitní i produkt. Lidé si na základě vlastní zkušenosti zboží příště nekoupí.

V případě volební kampaně je to ovšem daleko bolestnější a odnesou to všichni – i ti, kteří reklamě – volební kampani – nepodlehli. Rychlokvašky, které měly nahradit okoukaného a sebestředného vůdce Paroubka, zklamaly na celé čáře. Navíc některé ikony sehrály roli trojského koně.

Kdo znal Bártu před volbami? Kampaň byla přece postavena na Johnovi, který měl, coby bývalý novinář, scénárista a moderátor investigativního pořadu, ty nejlepší předpoklady stát se spravedlivým a neomylným ministrem, ne-li rovnou předsedou vlády. Právě on sesbíral body po Paroubkovi. Stejná cílovka si ho dosadila jako svého zástupce a věřila mu každé slovo. Jako tehdy, když odkrýval napínavé kauzy na Nově.

Já vám to říkal… řekl bych, kdyby bylo komu. Všichni kolem mne volili „knížete“ nebo dokonce VV, což jsem už vůbec nechápal. Lidsky nechápal. Z profesního hlediska je jasné, že se těch několik desítek milionů za kampaň muselo nějak projevit. A co se týče „knížete“, ten zase v roli druhého trojského koníka pomohl do sedla pravému knížeti pekel a vůdci TOP 09 Kalouskovi. Důkaz, že reklama funguje, vkusu ubývá a naděje umírá (poslední?).

Rád bych se jednou mýlil. Doufám, že si to Jiří Paroubek s tím návratem ještě dobře promyslí. Nevím, jestli bude mít na výzkumy veřejného mínění dost peněz a jestli jim bude věřit. Mimochodem krásná ukázka toho, jak špatně fungují výzkumy, které vycházejí dobře jen tomu, kdo si je platí…

(Někde jsem četl, že mobilní operátoři byly po vánočních kampaních všichni spokojeni. Všichni tři. Na základě vlastních nezávislých výzkumů – pochopitelně. Zajímavé).

V našem životě existuje jedna těžko popsatelná, ale důležitá hodnota – vkus. Je to souhrn všeho dobrého a krásného, co v životě vstřebáte a dává to vašemu životu kvalitnější rozměr.

Není nad to mít vkus a ještě smysl pro humor:

VV postavily kampaň na Radku Johnovi a na zveřejňování:

Heslo „plnou parou back“ získává nový význam.