Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Patterson točí reklamy na své knihy v Praze, s českou produkcí

Populární americký autor knih James Patterson navázal stálou spolupráci se společností Starlite Pictures. Všechny reklamy na jeho nové knihy tak vznikají v českých lokacích.

Celá zbraň bude vidět jen v režisérském sestřihu

Tři spoty propagují nové detektivní romány. Celá zbraň bude vidět jen v režisérském sestřihu

Americký spisovatel, producent a filantrop James Patterson natáčí v Česku sérii reklam na své nové knihy. První reklama, jejíž produkci tady financoval, vznikla loni, točila se na pražském Ovocném trhu a zaměřovala se obecně na podporu čtení papírových knih a zejména na to, aby je dál četly děti. Letos na tuto spolupráci navázala příprava dalších čtyř spotů, z nichž jeden propaguje novou Pattersonovu knížku pro děti The Middle School, další tři pak nové detektivky. Také reklamy dalších, ještě nenapsaných Pattersonových knih by měly vzniknout v českých lokacích.

Všechny spoty jsou přitom určeny pro americký trh. Natáčí je česká produkční společnost Starlite Pictures producenta Petra Kellera s jihoafrickým režisérem a kameramanem Michaelem Brierleyem, který už několik let žije v Praze.

Hledalo se místo pro pálení knih

Patterson patří k současným nejúspěšnějším světovým spisovatelům, mimo jiné je autorem série detektivních románů s detektivem/psychologem Alexem Crossem a řady příběhů o Dámském vyšetřovacím klubu (Woman’s Murder Club). Právě nové knihy z obou těchto sérií propagují spoty, které během letošního jara vznikly v Česku. První z těchto spotů by se měl objevit ve vysílání amerických televizí během příštího týdne.

„Spolupráci s Pattersonem navázal můj newyorský partner Leopoldo Gout [producent, scenárista a režisér – pozn. aut.]. Patterson ho požádal, aby mu našel zajímavé prostředí pro velkou scénu pouličního pálení knih, které bylo hlavním tématem jeho loňské americké kampaně na pouliční čtení knih. Leopoldo mu jako nejlepší možné místo navrhl Prahu a já jsem na oplátku Leopoldovi doporučil Brierleyho. Spot jsme natočili na Ovocném trhu a spisovatel si režiséra tak oblíbil, že se rozhodl všechny kampaně na své knihy točit právě s ním a tady,“ popisuje Keller.

Scénáře reklam píše šestasedmdesátiletý Francesco Nicolo, bývalý mnohaletý kreativní ředitel agentury JWT, nyní Pattersonův poradce a pravá ruka. Jejich vztah je mnohaletý, protože ještě v dobách Nicolovy kariéry v JWT mu Patterson dělal šéfa, pracovali spolu od roku 1975 do roku 1995. Patterson nastoupil do JWT v roce 1971, začal jako copywriter a končil v roce 1996 jako chairman, když se rozhodl ze dne na den odejít a živit se psaním a prodejem knih. Podle serveru Databáze knih píše dvě až tři knihy ročně.

Dejvické gymnázium se proměnilo ve Školu Francesca Nicola. Český státní znak ale ze dveří nezmizel

Dejvické gymnázium se proměnilo ve Školu Francesca Nicola. Český státní znak ale ze dveří nezmizel

V prvním z letošních Pattersonových zdejších spotů, který propaguje knížku The Middle School, vystupují v ní desítky dětí, jejichž casting tu obstarala firma DeeDee casting Soni Kochové a Petra Kováře. Protože všechny děti musely umět plynně anglicky a mluvit bez českého přízvuku, zahrály si v ní zejména děti z rodin, kde aspoň jeden z rodičů je rodilý Angličan nebo Američan. Podle Kellera chce Patterson produkovat v Česku i spot na další svou dětskou knížku House of Robots, v níž budou děti napodobovat pohyb robotů na hudbu od skupiny Kraftwerk

"Takhle musíš jásat," ukazoval Nicolo chlapci

„Takhle musíš jásat,“ ukazoval Nicolo chlapci

 

A takhle tvůrčí ideu realizoval herec.  Točilo se v Hrnčířích

A takhle tvůrčí ideji realizoval herec. Točilo se v Hrnčířích

 

Zahrály si i dívky

Zahrály si i dívky

Další tři už natočené spoty, propagující nové detektivky ze zmíněných sérií, se vyráběly v Praze a okolí, kde musela produkce najít lokace odpovídající různým americkým exteriérům, včetně oceánského pobřeží. Všechny spoty natáčel z ruky sám režisér, s výjimkou scén z nadhledu, které obstaral létající dron.

Reklamy budou mít také nesestříhanou režisérskou verzi, která je o něco „ostřejší“ než vysílaná podoba: každá reklama totiž zachycuje v podobě filmového traileru příběh knihy, takže se v nich hojně střílí a nechybějí ani nahá dívčí těla. Americká pravidla pro vysílání reklam ale zakazují jak pohled na nahotu, tak na střílející zbraň. Neokleštěná verze reklam se tak objeví zřejmě jen na specializovaných festivalech nebo na internetu.

Spoty propagující detektivní romány budou o něco odvážnější

Spoty propagující detektivní romány budou o něco odvážnější

 

Spoty propagující detektivní romány budou o něco odvážnější

Spoty propagující detektivní romány budou o něco odvážnější

 

Děj některých reklam se odehrává ve vyšší společnosti

Děj některých reklam se odehrává ve vyšší společnosti