Sto milionů uživatelů aplikací s rychlými sportovními výsledky a k tomu osm milionů uživatelů zpráv ze sportu, to je publikum, které nyní globálně oslovuje česká technologická společnost Livesport, v zahraničí vystupující pod značkou Flashscore. Zatím nejnovější oznámené výsledky Livesportu Martina Hájka a Jiřího Mareše jsou impozantní: za rok 2021 společnost navýšila tržby a příjmy z dividend o plných 42 % na 2,72 miliardy a čistý zisk o 15 % na 1,33 miliardy. To je mimochodem už víc, než loni vydělal Seznam.cz Iva Lukačoviče, jenž rok 2022 zakončil se ziskem 1,28 miliardy.
Tržby Livesportu jsou zatím oproti výnosům Seznamu zhruba poloviční, ovšem nový šéf Livesportu Pavel Krbec vidí prostor pro další značný růst. Především díky kopané, celosvětově nejpopulárnějšímu sportu. „Samotný fotbal má po celém světě tři a půl miliardy fanoušků. I kdybychom pominuli ostatní sporty, tohle definuje potenciál Livesportu,“ říkal Krbec, když se začátkem letoška řízení Livesportu ujímal.
Absolvent matematické lingvistiky na matfyzu s doktorátem z oboru jazykového modelování přitom obrovskou výhodu spatřuje ve využití umělé inteligence, respektive právě velkých jazykových modelů. Ty umožňují Livesportu škálovat jeho sportovní zpravodajství mezi řadou jazyků a takřka v reálném čase, což znamená efektivní globální zásah. „Zápas Premier League odtočíme na celé stomilionové bázi,“ dává příklad zprávy ideálně škálovatelné s drobnými úpravami pro konkrétní země.
K výsledkovému servisu z nejrůznějších soutěží a turnajů přidal loni Livesport právě také sportovní zpravodajství, které zatím rozprostřel přes 13 zemí a chystá se na další velké trhy, například Indii. Další čerstvou novinkou Livesportu jsou podcasty: nejen v Česku, ale brzy také v Brazílii.
Umělá inteligence navíc umožní zvětšit nejen globální, ale i lokální zásah: stroje obrodí regionální sportovní žurnalistiku, připouští šéf Livesportu.
V rozhovoru s šéfredaktorem Médiáře Ondřejem Austem také Pavel Krbec popisuje, z čeho Livesport žije, proč se nestal sázkovkou, proč nezavede paywall, co si vzal z neúspěšného projektu zpravodajského agregátoru Flashnews nebo co přinese umělá inteligence médiím.

Pavel Krbec přišel do čela Livesportu z online pojišťovací služby Rixo, kde od roku 2020 působil jako generální ředitel. Rixo spadá pod investiční skupinu Emma Capital Jiřího Šmejce, který zároveň od poloviny loňska šéfuje skupině PPF. V té Krbec dřív pracoval, od roku 2008 jako ředitel internetové divize televize Nova a od roku 2016 jako ředitel online strategii v Home Creditu. Mezitím ve švédské MTG, které v té době patřila i televize Prima, dělal online ředitele pro oblast střední a východní Evropy. Foto: Vojta Herout
Šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust mluví s hybateli médií a marketingu v Česku
Každou středu nový rozhovor na aktuální téma
Pro předplatitele na HeroHero
- kompletní rozhovor bez reklam
- RSS feed pro poslech v Apple Podcasts a Google Podcasts
- možnost pokládat otázky dalším hostům
- novinka: možnost stáhnout účtenku za každý měsíc předplatného do nákladů
Zdarma úvodní část rozhovoru na platformách
- YouTube jako video
- Spotify jako audio
- Apple Podcasts jako audio
- Google Podcasts jako audio

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
