Generální ředitelka největšího vydavatelského domu v Česku Libuše Šmuclerová se rozhodla pro změnu v čele klíčového titulu firmy.
Dosavadní šéfredaktor společenského týdeníku Reflex Pavel Šafr přebírá od 1. května vedení bulvárního deníku Blesk, v nové funkci nazvané „ředitel skupiny Blesk“. Jeho dosavadní šéf Vladimír Mužík odchází z firmy po deseti letech.
„Pavel Šafr přichází do Blesku z časopisu Reflex, kde od roku 2008 zastává post šéfredaktora a který souběžně s Bleskem povede i nadále,“ uvedla společnost Ringier Axel Springer CZ, která oba tituly vydává.
Podobný model Šmuclerová zvolila už před dvěma roky, kdy Šafr souběžně s Reflexem vedl čtrnáctideník pro mladé chlapce ABC - titul tehdy bylo třeba „posunout dál“. Řádného šéfa tehdy „Ábíčko“ dostalo po sedmi měsících.
Vladimír Mužík podle oficiální verze „odstoupil na vlastní žádost“. „Odchází k 30. dubnu,“ sdělila na dotaz Médiáře mluvčí Ringieru.
Blesku stejně jako ostatním českým novinám setrvale klesal prodaný náklad: v roce 2005 prodával přes půl milionu výtisků denně, loni to bylo 388 tisíc. Právě horší prodeje Blesku snížily loňské tržby Ringieru.
Šafrovi se naopak povedlo zvýšit po svém příchodu prodaný náklad Reflexu, z 51 tisíc v roce 2008 na 62 tisíc o rok později.
Mužíkovi je 34 let, Blesk vedl od podzimu 2006, předtím šéfoval čtyři roky Novému Času na Slovensku. Šafrovi je 43, byl v minulosti šéfredaktorem už čtyř deníků, dosud ale žádného bulvárního.
V roce 1993 vedl Český deník, o rok později přestoupil na post šéfredaktora Denního Telegrafu. Od roku 1997 pod jeho vedením vycházely Lidové noviny, spolu s nimiž přešel v roce 1998 z vydavatelství Ringier ČR pod vydavatelství Mafra.
V letech 2001–2006 pracoval jako šéfredaktor MF Dnes, mimo jiné vedl obsahovou a grafickou modernizaci deníku. Od roku 2007 do května 2008 působil jako zástupce generálního ředitele a ředitel redakcí ve vydavatelství Economia.
Skupina Blesk sestává z nejčtenějšího českého deníku Blesk, Nedělního Blesku, suplementů Blesk magazín (nejčtenější český titul celkově) a Blesk Reality&Bydlení a serveru Blesk.cz. Tištěné tituly skupiny Blesk mají dohromady téměř 2,5 milionu čtenářů na vydání, Blesk.cz navštíví přes 1,1 milionu uživatelů měsíčně.