Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Pavol Mačinga uvádí srovnávač tvpricepool.com

Platím férové CPP? Kdy můžu platit nižší CPP? Poradí nový nástroj

Věděli jste, že mezi minimální a maximální cenou za televizní reklamu v Česku je víc než 100% rozdíl? A to bez ohledu na výši garantovaného celoročního objemu? Klient s rozpočtem 15 milionů Kč může mít lepší podmínky než klient s rozpočtem 75 milionů. V dávných časech, kdy televizní stanice nebyly vyprodané, bývalo přirozené, že lepší podmínky měl klient s vyšší garancí. To už několik let neplatí. Jak si stojíte s cenou televizní reklamy v porovnání s ostatními zadavateli? A jaká je férová inflace televizní reklamy pro rok 2019 v Česku? Na to i na mnohé další otázky vám poskytne odpověď české porovnání televizních cen tvpricepool.com, jehož autorem je odborník na domácí mediální scénu Pavol Mačinga.

Proč porovnání cen televize

Inzerujete na TV Nova a TV Prima? Jejich ceníky jsou každým rokem nepřehlednější a vzájemně neporovnatelné. Obě komerční televizní skupiny například používají odlišnou definici base CPP. Skupina Prima jen přes sezónní indexy navyšuje cenu o 10 až 20 % oproti skupině Nova. A spoustu dalších ceníkových i neceníkových parametrů.

Nova 15 - 54

Nova 15 - 54

Prima 15 - 69

Prima 15 - 69

A co porovnání s předchozím rokem? A s ostatními zadavateli? A co cílové skupiny? Víte, která televizní skupina je výhodnější pro vaši cílovou skupinu?

A co způsob nákupu? Víte, kdy je lepší použít 100% plánování předem? A kdy má smysl přidat Českou televizi? A kdy výrazněji zabojovat proti začlenění TV Barrandov do skupiny Prima?

Proč právě řešení od Mačingy

tvpricepool.com je zaměřený na specifické potřeby zadavatelů v Česku a na Slovensku, kde funguje plánování a nákup televizní reklamy prakticky stejně, na rozdíl od dalších členů Visegrádské čtyřky – Polska a Maďarska. Pavol Mačinga je nezávislým mediálním auditorem, který pracuje v médiích od roku 1994. Od roku 2003 hájí výlučně zájmy zadavatelů. V průběhu své kariéry plánoval, nakupoval a auditoval televizní reklamu pro více než 100 značek inzerujících na Slovensku a v Česku. Pavol je ten, kdo v roce 2017 inicioval nápravu retroaktivní změny metodiky počítání placených televizních ratingů na Slovensku o hosty, kteří tvoří 4% navýšení cen televizní reklamy.

Výhody tvpricepool.com

Účast v tvpricepool.com pomůže zadavatelům rozeznat nejen základní odchylku od férové, jako také nejnižší ceny a především její strukturu. Do výsledného váženého CPP je zahrnuto víc než 50 unikátních parametrů s vlivem na výslednou skutečnou cenu. Porovnání roku 2017 s rokem 2018 bude skvělým podkladem na přípravu vyjednávání pro rok 2019. A to bez ohledu na počet a strukturu prostředníků mezi vámi, jako zástupcem zadavatele, a samotnou televizí. Výsledky jsou většinou dostupné do pěti dnů od poskytnutí podkladů.

Text je placenou prezentací Pavola Mačingy