V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Paywall přinesl webu HN desetitisíce abonentů

Economia zatím online získala přes 9.000 měsíčních předplatných a skoro 3.000 ročních.

Za devět a půl měsíce od chvíle, co na webu zpoplatnily vesměs všechny původní články, získaly Hospodářské noviny na svém webu iHNed.cz celkem 9.178 měsíčních předplatných, 2.924 ročních a takzvaných jednočlánků, jednotlivých materiálů, prodaly celkem 29.324. Jde o období od 17. května, kdy bylo zpoplatnění zavedeno, ke konci února. Svým kolegům je sdělil skončivší šéf iHNed.cz Miloš Čermák v emailu, který má Médiář k dispozici. Čermák byl za projekt zpoplatnění webu zodpovědný, pracoval na něm s bývalým ředitelem redakcí Vladimírem Piskáčkem, který ve vydavatelství skončil v lednu, a s Martinem Malým, jenž v Economii zůstává. Jednotlivé články Hospodářských novin na webu stojí 9 Kč, měsíční předplatné 99 Kč, roční abonmá 1.089 Kč.

Kumulativní prodeje článků a předplatných na iHNed.cz

Kumulativní prodeje článků a předplatných na iHNed.cz

„Česko není tak ‘nepřátelské’ k myšlence placení za obsah, jak jsme si mysleli a jak všechny průzkumy ukazovaly (jako obvykle se průzkumy mýlily) - ano, máme velmi silného online hráče (Seznam.cz) a kvalitní veřejnoprávní média, která jsou pro nás v tomto ohledu v podstatě ‘nekalou konkurencí’, ale náš úspěch (a dobrá čísla našeho konkurenta Deníku N) ukazují, že Češi za obsah platit budou,“ věří Čermák.

Právě zmíněný Deník N vidí jako hlavního konkurenta Economie na poli placeného obsahu. „Má velmi podobný způsob zpoplatnění, a marketingově postupuje obdobně, navíc míří v podstatě na stejnou cílovou skupinu. Před půl rokem bych napsal bohužel, teď se ukazuje, že oběma titulům konkurence spíš prospívá. Nejsme na trhu nějakou ‘bílou vránou’ a existence dvou titulů, které nekompromisně vyžadují předplatné, nám zatím v růstu spíše pomáhá,“ argumentuje.

Tvrdý paywall Economie v číslech

Nejprodávanější články

  1. Klaus náš úspěch neunesl. Měl jsem jeho i Paroubka podrazit a zabránit pádu vlády během předsednictví EU, říká expremiér Topolánek
  2. Na obzoru je nová globální ekonomická krize a Česko patří mezi nejohroženější země světa, varuje ekonom Pavel Kysilka
  3. Vysoké pracovní tempo člověk vydrží okolo deseti let, poté se porouchá. Dovolená by měla být alespoň dvakrát za rok, radí psycholog
  4. Komentář Tomáše Sedláčka: Kafkonomie aneb Deset let si zaděláváme na další průšvih
  5. Filozof Václav Němec: Chcete manipulovat lidmi? Namluvte jim, že se jimi manipuluje. Zbytek zvládnou sami
  6. Síla koruny ve světě: Unikátní mapa ukazuje, jak je silná ve 120 zemích a kam na levnou a bezpečnou dovolenou
  7. Hrůza z Huaweie: Čínské telefony a telekomunikační vybavení očima bezpečnostního experta
  8. Jaký je plán Česka na příštích 10 let? Vůbec žádný. Jen doufáme, že nás budou Němci k něčemu potřebovat
  9. Znají každou naši špínu, přeneseně i doslova. Co o nás říkají uklízečky z Východu, před nimiž se nedá nic utajit
  10. Národní stát nemá minulost ani budoucnost, v Evropě pokaždé existoval jen chvíli. Jinak je to vždy impérium nebo integrace, říká Timothy Snyder

Nejúspěšnější autoři

  1. Petr Honzejk
  2. Miloš Čermák
  3. David Busta
  4. Otakar Schön
  5. Ondřej Houska
  6. Tomáš Sedláček
  7. Jan Úšela
  8. Marek Miler
  9. Kateřina Šefrová
  10. Michal Šenk
  11. Zuzana Válková
  12. Adam Váchal
  13. Martin Malý
  14. Vladimír Ševela
  15. Leoš Rousek

Pořadí za období 17. 2. 2018 až 28. 2. 2019

„Takzvané jednočlánky jsou něčím, co nás odlišuje od konkurence. Finačně nemají valný efekt, jejich prodeje přinesly do rozpočtu za devět měsíců necelých 300.000 Kč, ale jsou dobrou metrikou, která nám rychle a dobře ukazuje, jak konkrétní obsah ‘zabírá’ na potenciální čtenáře, kteří jsou z naší cílovky, ale ještě nejsou předplatiteli,“ dovozuje Miloš Čermák.

Co podle něj ukazuje struktura prodejů článků na webu Economie? „Žánr zas tak nerozhoduje, ale větší šanci na mimořádné prodeje mají rozhovory. Prodávají se dlouhé texty. Hodně pomůže dobrý titulek, ale na rozdíl od page views je neméně důležité, aby ‘bezplatná’ část textu kvalitu potvrdila,“ vyjmenovává. „Drží se komentáře, sloupky a podobné žánry, zvlášť u autorů se silným publikem jako Sedláček, Honzejk a další. Z rubrik jsou nejúspěšnější technologie, opět proto, že jde o rubriku se silnými fanoušky a také nabízí informace, které mají z pohledu zájemců o technologie hodnotu,“ doplňuje.