Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Peněz na vlastní tvorbu České televize bude od roku 2014 ubývat, plánuje Dvořák

Zvyšování investic do vlastní tvorby a akvizic (kupovaných pořadů), méně peněz za sportovní práva a přenosy a víceméně tytéž částky jako dnes za práva pro zpravodajství a filmy, s tím počítá ve středu zveřejněná strategie České televize do roku 2017.

Z plánů, které generální ředitel ČT Petr Dvořák včera představil televizní radě, vyplývá, že výdaje na vlastní tvorbu budou v roce 2017 vyšší než letos zhruba o 40 milionů Kč, od roku 2014 přitom ale budou meziročně klesat.

Zároveň se má do roku 2013 zvýšit výdaje na akvizice, to souvisí mimo jiné se startem chystaného dětského kanálu, tedy se zvětšením vysílací plochy.

O víc než 160 milionů Kč se mají do pěti let také snížit výdaje veřejnoprávní televize na vysílací práva na sport.

Výrobní úkol ČT do roku 2017

VÝVOJ STRUKTURY NÁKLADŮ NA VÝROBU POŘADŮ - VÝROBNÍ ÚKOL
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
vlastní tvorba 1372 1329 1486 1647 1621 1577 1540 1525
zpravodajská práva 60 62 65 63 59 59 58 58
sportovní práva
a sportovní přenosy
527 510 577 525 490 450 415 415
ostatní práva
(ČT1, ČT2, ČT3, distribuční filmy)
33 33 28 39 39 38 37 36
akvizice 126 161 145 172 172 172 172 172
V milionech Kč. 2010-2011 skutečnost, 2012-2017 plán. Zdroj: plány dlouhodobého vývoje ČT