Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Peníze z webu pomohly ustálit příjmy německých novin

Platící čtenáře obsahu na internetu má v Německu třetina z celkových 300 deníků. Celkové příjmy tamějších vydavatelů přesto opět klesly, byť jen o 0,6 % oproti předchozímu roku.

  • ČTK
  • 15. 07. 2015 16:20
Německé deníky, noviny. Foto: Profimedia.cz

Německé deníky, noviny. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Příjmy německých vydavatelů novin se po letech poklesů loni ustálily. Vydavatelstvím se podařilo přesvědčit více čtenářů, aby platili za obsah na internetu, čímž kompenzovali klesající příjmy z inzerce. Uvádí to zpráva Federace německých vydavatelů novin, o které informovala agentura Reuters.

Německo má největší novinový trh v Evropě. Celkové příjmy loni dosáhly 7,76 miliardy eur (210 miliard Kč), což představuje pokles o 0,6 %. V roce 2013 se příjmy snížily o 4,4 %.

Federace vydavatelů přitom tvrdí, že v Německu, kde je více než 300 titulů denního tisku, má platící čtenáře internetového obsahu zhruba třetina z nich. Konkrétně Bild, který je nejprodávanějším německým listem a zároveň nejprodávanějším bulvárním deníkem v Evropě, měl na konci letošního prvního čtvrtletí 258.000 předplatitelů online zpráv, přičemž náklad jeho tištěné verze činil 2,22 milionu výtisků.

Krize v odvětví přišla s šířícím se používáním internetu na konci 90. let. Nástup internetu lidem umožnil využívat bezplatné zpravodajské weby a mnoho čtenářů přestalo tištěné noviny kupovat.

Z této krize se ale sektor v Evropě a v Severní Americe pomalu vzpamatovává. V odvětví se uskutečnila vlna konsolidace, při které z trhu zmizela řada titulů včetně Financial Times Deutschland, který byl svého času druhý největší ekonomický list v Německu. Jiné noviny, jako například americký The New York Times nebo německý Bild, si vybudovaly základnu čtenářů, kteří platí za novinový obsah na internetu.