A je to tady! ČTK zveřejnila hromadné foto ze své říjnové oslavy z pražského Žofína, kde slavila svých 100 let. Najít na snímku šéfredaktora Médiáře není těžké. Najdete se taky?

Penny má ve věrnostní kampani plyšovou křivou zeleninu a ovoce

Noví plyšáci v Penny Marketu

Noví plyšáci v Penny Marketu

Síť diskontů Penny Market startuje věrnostní kampaň, ve které bude za nasbírané body rozdávat plyšáky ve tvaru křivé zeleniny a ovoce. Věrnostní program bude v prodejnách sítě probíhat od 11. ledna do 21. března a nahradí předchozí kampaň s plyšovými medvědy. Kampaní s ošklivou zeleninou a ovocem chce Penny Market navázat na svou strategii proti plýtvání potravin, kterou odstartoval v srpnu 2016 a navázal na ní loni v červenci prodejem křivých brambor, mrkve nebo cibule.

Nová kampaň Penny Marketu

Nová kampaň Penny Marketu

Na plýtvání se chce Penny Market kromě věrnostní kampaně zaměřit i v dalších aktivitách během celého letošního roku. Na svém webu penny.cz má umístěnou kolonku Konec plýtvání, kde kromě se kromě číselných informací ohledně vyhazování potravin věnuje i jejich skladování, zpracování nebo přípravě. 

Do Penny přivážíme plyšáky, kteří nesou název Neobyčejné kousky k nakousnutí, a tím navazujeme na prodej nestandardních kousků ovoce a zeleniny od českých farmářů v našich prodejnách. Plyšáky v podobě křivé a nevzhledné zeleniny a ovoce bude možné získat za body k nákupu,“ vysvětlila Zlata Ulrichová, marketingová manažerka strategického marketingu v Penny. „Sloganem naší kampaně je Nejsme nejhezčí, jsme k nakousnutí,“ uvedla Ulrichová.

Plyšové figurky lze získat za nasbírané body od 29,90 Kč, za každých 200 Kč nákupu získá zákazník 1 bod. Kampaň podpoří také televizní reklama.

Ministerstvo životního prostředí vydalo loni příručku Průvodce předcházením vzniku odpadů z potravin v soukromém sektoru pohostinství a stravovánív níž uvádí, že v rámci všech státu Evropské unie se každý rok vyplýtvá 90 milionů tun potravin, což je v průměru 173 kg potravin na člověka. Za Česko je hranice nižší, v průměru každý Čech vyhodí asi 80 kg potravin ročně. Z celkového objemu vyplýtvají domácnosti v Česku 31 % potravin ročně, 44 % se vyplýtvá při výrobě, 11 % připadá na obchody a řetězce, 15 % patří stravovacím zařízením.

Od ledna 2018 mají řetězce s prodejnami nad 400 metrů čtverečních zákonem nařízené darovat potraviny charitativním organizacím a potravinovým bankám. Týká se to zejména bezrizikových položek, jakými jsou například sušenky, káva, čaj, těstoviny nebo rýže.