Obchodní řetězec Penny Market letos už nenaskladní žádnou jednorázovou plastovou tašku a jejich stávající zásoby doprodá. Místo nich nabídne tašky pro opakované použití z alternativních materiálů papír, bavlna a polyester. Ty volí Penny na základě nezávislé studie realizované Fakultou technologie ochrany prostředí Vysoké školy chemicko-technologické Praha. Sortiment doplní také takvazné ovosáčky, tedy sáčky na ovoce, zeleninu či pečivo pro opakované použití. „Zákazníky chceme motivovat k tomu, aby naše nové tašky a ovosáčky opakovaně používali, a tím snižovali zátěž na životní prostředí,“ prohlásil jednatel Penny Marketu Martin Peffek. „Doprodej skladových zásob jednorázových plastových tašek očekáváme v prvních týdnech tohoto roku,“ doplnil.
Na změnu upozorní kampaň se známými lidmi, které snahu obchodního řetězce proti nadměrnému používání plastů podpořily. Jsou mezi nimi skupina Lucie, Ivana a Karel Gottovi, Monika a Leoš Marešovi, Taťána Vilhelmová a Vojtěch Dyk nebo trio 3v1. Ti všichni pro Penny vytvořili design limitované edice látkových tašek. Tašky z této edice budou k dostání do 31. ledna za 29,90 Kč a 5 bodů do věrnostního programu, přičemž jeden bod lze standardně získat za 200 Kč nákupu.
Kampaň za snižování spotřeby jednorázových plastů a spolupráce se známými osobnostmi se objeví v televizi, na venkovních nosičích v tisku i na internetu, včetně sociálních sítí.