Penny Market za miliardu přestaví všech svých 380 prodejen v Česku

Penny Market v Lidické v Plzni

Jeden z osmi přestavěných Penny Marketů v Plzni je v Lidické ulici

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Penny Market v Lidické v Plzni

Obchodní řetězec Penny Market plánuje v průběhu čtyř let investovat do přestavby celé sítě svých prodejen okolo jedné miliardy korun. První prodejnu nového typu, která má připomínat luxusní tržiště, si zákazníci mohli vyzkoušet v září 2016 na Praze 9 na Kolbenově ulici, od té doby se podařilo předělat už 120 prodejen a každý týden přibývají v průměru tři další. Pro rok 2019 se plánuje rekonstruovat 70 z nich. Penny ze skupiny Rewe má v Česku celkem 380 poboček, což z ní dělá nejširší síť maloobchodních prodejen. Kompletně všechny prodejny plánuje Penny dokončit do roku 2020.

Přestavba každé prodejny trvá pět dnů, během nichž je zcela vyměněno nejen veškeré zařízení prodejny, ale upraveno také zázemí pro zaměstnance, instalováno nové LED osvětlení a upraveno kompletní značení prodejny. Náklady na přestavbu se podle rozlohy prodejny pohybují v průměru okolo 3 milionů Kč. „Nyní jsme dokončili všech osm prodejen v Plzni, na přelomu jara a léta bychom chtěli mít mimo jiné hotové všechny prodejny v našem hlavním městě. Týdně přestavujeme tři prodejny, podílí se na tom 15 dodavatelských firem a celkem na každé z nich po dobu pěti dnů, 24 hodin denně pracuje okolo 50 lidí,“ přiblížil Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny Marketu.

Prodejny Penny Marketu v Plzni

Přestavěné prodejny Penny Marketu v Plzni

„V pátek večer po otevírací době rozvezeme veškeré zboží na nejbližší prodejny. Následuje demontáž veškerého zařízení, tedy starých regálů nebo mrazáků. Provedeme potřebné stavební úpravy, například výměnu dveří, úpravu elektrické sítě pro zapojení chladicích boxů, současně vyměníme osvětlení. Třetí den namontujeme nové regály, v úterý, tedy čtvrtý den dokončíme přestavbu a doladíme detaily a ve středu navážíme zpět zboží tak, abychom mohli ve čtvrtek ráno opět otevřít už v nové podobě,“ popisuje Šíma.

Podoba rekonstruovaných prodejen z průzkumu mezi zákazníky. „Ptali jsme se jich, v jakém prostředí by se cítili dobře, a ukázalo se, že lidé touží po přátelštějším a útulnějším prostředí, evokující prostředí tržiště místo prostředí nekonečných neosobních regálů,“ popisuje jednatel Penny Marketu Martin Peffek. Každé nové prodejně vévodí rustikální prvky a prodejna je uspořádána do podoby farmářského tržiště s jednotlivými ostrůvky s daným sortimentem. Novinkou jsou také zálivy, které usnadňují orientaci v nabídce zboží jediným pohledem. Celá prodejna je navíc uspořádána tak, že umožňuje intuitivní průchod. „Kladli jsme při návrhu důraz na snadnější orientaci zákazníka a jednoduché nakupování,“ říká Zlata Ulrichová, vedoucí strategického marketingu Penny Market.

Sdílejte