Zastoupení potravin české výroby se má v sortimentu obchodního řetězce Penny Market zvyšovat. Vedení české pobočky německé dcery koncernu Rewe to prohlásilo na pondělní tiskové konferenci za účasti ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL). Jeho resort vyjádřil iniciativě podporu.
Penny uvádí, že momentálně 7 z 10 potravinářských výrobků, které prodává, splňuje kritéria pro označení Česká potravina nebo Vyrobeno v České republice. Kromě těchto značení, která vycházejí z novely zákona o potravinách, Penny letos od září zavedlo také slogan a dlouhodobou komunikaci v podobném duchu. Do té doby používaly prodejny Penny vlastní označení Česká kvalita, které neprošlo přes kontrolu potravinářské inspekce, nyní ho nahrazují nově legislativně upravené značky, které lze použít při splnění přísnějších podmínek.
„I nadále budeme podporovat dodávky od českých dodavatelů a zvyšovat tak zastoupení českých potravin v sortimentu všech svých prodejen v České republice,“ slíbil místní ředitel Penny Marketu Espen Berge Larsen. Řetězec v Česku provozuje celkem 361 prodejen.