Z aktuálního spotřebního koše
Deset vajec koupíte v Albertu jen za 19,90 Kč.
Obchodní řetězec Penny Market spustil ve čtvrtek 18. února své původní rádio s názvem Penny live. To má doprovázet nakupování ve všech 357 prodejnách po celé republice. Podle informací Médiáře se vysílání odbavuje z Vídně, z centrály nákupních rádií, a v tamějších rozhlasových studiích také program vzniká. Program rádia tvoří desetičlenný tým. Šéfredaktorkou je Jana Bujňačková, jejím zástupcem Tomáš Vyšohlíd, který v minulosti řídil výrobu v televizi Barrandov a moderoval tam a předtím mimo jiné šéfoval časopisu Profit, dalšími moderátory jsou Tomáš Gajdošík, Kristýna Dvořáček Spálovská, Eva Swonar, Matěj Motyčka, Matěj Misař, Jakub Hajník, Josef Kolář. Rádio vysílá mluvené slovo od pondělí do soboty, ve večerních hodinách a o nedělích pouští jen hudbu. V denním programu se objevují kulinářské soutěže, aktuální zprávy, dění v regionech, soutěže. Pro zaměstnance Penny se vysílá ranní show, kde si mohou nechat zahrát na přání.
Pusťte si znělku nového rádia Penny live
Favorit má nový model a showroom
Obnovená značka kol Favorit v úterý 16. února slavnostně otevřela showroom v pražském vinohradském Pavilonu, podle návrhu architekta Martina Laha. Představil se přitom nový model jízdního kola Cronos. Ten je určený do města a do lehkých terénů.
Designérem nového Cronosu je Petr Novague, který se podílel i na tvorbě předchozích modelů a předělal taky slavné škodovácké Erko. V prodejně jsou k vyzkoušení i ostatní typy kol, které Favorit vyrábí - tedy Aviator, BigBoss a Diamante. Prodejci také slibují vyměřit klientům kolo na míru.
Albert otevřel kavárny Coffee & Snack
Hypermarkety Albert společnosti Ahold otevřely pod svou střechou řetězec kaváren Coffee & Snack, který vznikl přeměnou patnácti provozoven značek Tutto Bene a Cafe Cappuccino To Go. Coffee & Snack lze navštívit v Albertu v Bílině, Brně, České Lípě, Litoměřicích, Mladé Boleslavi, Mostě, Novém Jičíně, Plzni, Praze, Prostějově, Starém Městě, Táboře a Znojmě. Kavárny budou nabízet klasický sortiment od chlebíčků, zákusků a různých typů kávy po pizzu. Každý den do 10 hodin je v nich k dispozici snídaňová nabídka, po celý den pak teplý pult s pečenými a smaženými masy a rybami. Prodavači Coffee & Snack budou nosit jednotná šedá trička.
Číňané podporují prodej luxusu v Česku
Nakupování luxusního zboží v Česku narůstá, stojí za tím především Číňané, kteří v tomto segmentu provedou 30 % všech nákupů. Uvádí to zpráva Luxury Retail společnosti CBRE. Podle ní přitom Číňané realizují tři čtvrtiny nákupů v zahraničí, díky čemuž v celé Evropě narostly prodeje luxusních produktů o 13 %. Nárůst pociťuje i Amerika. Bohatí klienti z Asie či Afriky stojí o nákup spojený s autentickou přidanou hodnotou, kterou nabízí luxusem proslavená místa jako Milán, Paříž, New York, ale i Praha. Mohovití zákazníci očekávají odpovídající luxus i samotného místa, kde nakupují. „Najít optimální lokalitu v oblastech, kde je extrémně vysoká poptávka, je velký problém. Stejnou situaci řešíme i v Pařížské ulici v Praze,“ podotkl Tomáš Beránek z CBRE. V Pařížské v Praze naopak pociťují úbytek ruské klientely, jak o tom na letošním Retail Summitu mluvila Zuzana Řezníčková z Luxury Brand Management. Orientovat se na čínské zákazníky se rozhodují i obchodníci s méně luxusním zbožím, konkrétně pražský obchodní dům Kotva jim přizpůsobil i marketing či orientační systém v budově.
Britský COS nově na českém trhu
A ještě Pařížská. Na pražském nákupním bulváru je od začátku února možné zajít do nově otevřené prodejny britské módní značky COS. Ta začínala v roce 2007 v Anglii a expanzí do Prahy pokračuje ve svém rozšiřování napříč Evropou. Ve třiceti zemích světa má COS celkem 155 prodejen, od roku 2011 prodává i přes e-shop. Party k otevření české pobočky proběhla v DCS Gallery v nedaleké Dlouhé, přítomen byl hlavní designér značky Martin Andersson, přišli Aňa Geislerová, Tomáš Berdych, Maxim Velčovský nebo Pavlína Němcová.
Lidl zase láká bloggery
Obchodní řetězec Lidl potřetí nabádá bloggery, aby jeho sortiment propagovali na svých stránkách. Opět to balí do soutěže Lidl Food Challenge. Letošním tématem je velikonoční vajíčko - bloggeři musejí něco v rámci tohoto tématu vytvořit, a to výhradně ze surovin Lidlu, vyfotit, popsat a publikovat. Blog přitom musejí provozovat už nejmíň půl roku. Porotci soutěže budou tváře současných kampaní Lidlu Roman Paulus, Marcel Ihnačák a Markéta Krajčovičová. Hlavní výhrou je kurz vaření u michelinského šéfkuchaře Romana Pauluse. Na loňskou letní kuchařskou výzvu se Lidlu sešlo na padesát receptů.
Globus urychluje platby s MasterPassem
MasterCard ve spolupráci s hypermarketem Globus v pražských Čakovicích spustil novou službu pro rychlejší placení. Zákazníci mohou nově platit pomocí chytrého telefonu a platební služby MasterPass. U příslušného přístroje, umístěného v oblasti pokladen, stačí načíst čárové kódy a přejít k platbě. Pokladní přístroj vygeneruje QR kód, který si zákazník načte do telefonu pomocí aplikace InCard MasterPass a nákup zaplatí. Hypermarket má šest vestavěných platebních terminálů, kde skenuje kódy a přejde k placení u pokladny, a čtyři samoobslužné terminály. „V průběhu roku 2016 metodu plánujeme zavést ve všech našich 15 tuzemských pobočkách,“ plánuje Thorsten Deutsch, vedoucí IT v české pobočce Globusu.
Globus v Čakovicích také letos získal certifikát Prodejna vstřícná generacím, který uděluje Handelsverband Deutschland, organizace zastřešující maloobchodníky v Německu, její českou partnerskou společností je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Auditoři HDE hodnotili šedesát kritérií, mezi které patří chování obsluhy, nabídka služeb a usnadnění pohybu pro handicapované. Obdobný koncept zvýšení kvality a uhlečení nákupů handicapovaným zavedl i konkurenční Kaufland.
Personálie
Nestlé mění ředitele HR a technické divize
Stéphane Bosshart, který v Nestlé dělá od roku 1987, naposledy jako hlavní korporátní inženýr, se nyní stal ředitelem technické divize této potravinářské firmy. V nové pozici bude zodpovědný za výrobní závody Česka, Slovenska, Maďarska a Rakouska. Dosud byl tři roky ředitelem závodu Nestlé v Trinidadu a Tobagu. Teď ve funkci střídá Natašu Matyášovou, která míří do švýcarské centrály a jejíž nová zodpovědnost bude za celou oblast výroby potravin.
Není to jediná změna v české pobočce Nestlé. Její dosavadní ředitelka HR Zuhal Civi odešla na mateřskou dovolenou. Její místo ředitele lidských zdrojů převzal Jiří Vacek. Předchozí zkušenosti s obdobnou pozicí získal ve švýcarské centrále Nestlé Nutrition a italské centrále Nestlé San Pellegrino.
Ekospol má nového vedoucího online marketingu
Na vedoucího oddělení online marketingu povýšil v developerské firmě Ekospol Adam Pýcha. Do podniku nastoupil loni v říjnu, na nové pozici je od února. Stal se i zástupcem ředitele sektoru pro online.
Čtěte taky: Ekospol zaměří marketing víc na sítě
Pozvánky
Veletrh Salima v Brně
Od 17. do 20. února 2016 probíhá na výstavišti v Brně veletrh Salima. Koná se každý sudý rok a ukazuje držitele ocenění Klasa, Regionální potravina a ostatní jedničky v oboru výroby a dodávaní potravin, technologií pro potravinářské obory, zařízení pro hotely, obchod, vinařství, cukrářství z celého světa.
Večerníček na Černém Mostě
Pražské Centrum Černý Most bude od pátku 4. do neděle 20. března hostit výstavu České televize nazvanou Večerníček slaví 50. Je určená dospělým i dětem a ukazuje známé animované televizní postavičky jako Mach a Šebestová, Maxipes Fík, Bob a Bobek či Rákosníček. Vstup na výstavu je zdarma. Navíc 19. března oslaví 40. jubileum postavička Rákosníčka. Pro děti jsou zde připraveny tematické workshopy, kde si mohou vyzkoušet jednoduché animace, kreslení na speciální fólie nebo skládání papírových čepic.
Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt