Od pondělí 15. srpna pouští řetězec Penny Market do prodeje po celém Česku i ovoce a zeleninu, které neodpovídají standardním velikostí a tvarům. Výhradně od českých farmářů tak Penny bude odebírat i výpěstky, které dřív na pulty nepouštělo, poněvadž nesplňovaly „estetická kritéria“. Za hlavní cíl přitom označuje snížit plýtvání potravinami.
„Rozhodnutí jsme přivítali. Už dlouho se po tom volá, ale dosud žádný řetězec nenašel odvahu toto zákazníkům nabídnout,“ prohlásil Tomáš Jarolím, obchodní zástupce společnosti Blanická bramborářská.
Divně narostlé plody budou ke koupi za nižší cenu než standardní kousky, mají být nejmíň o 10 % levnější. „Esteticky odpovídající produkty“ vedle toho v sortimentu Penny zůstanou.
Novinku doprovází kampaň, v níž Penny Market zdůrazňuje nijak překvapivý fakt, totiž že i nestandardně narostlé plody mohou dobře chutnat a vonět. To si obchodník nechal potvrdit i průzkumem od agentury Médea Research. Že tvar ovoce a zeleniny nemá žádný vliv na jejich chuť, si podle sondy myslí devět z deseti Čechů.