Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Penny završilo modernizaci všech svých prodejen v Praze

Modernizovaný interiér prodejen Penny

Modernizovaný interiér prodejen Penny

Modernizovaný interiér prodejen Penny

Modernizovaný interiér prodejen Penny

Modernizovaný interiér prodejen Penny

Modernizovaný interiér prodejen Penny

Německý řetězec Penny Market představuje novou podobu všech 30 svých prodejen na území hlavního města Česka. Do modernizace pražských provozoven investoval v uplynulých dvou letech přibližně 200 milionů Kč, přičemž proces zahrnul jak přestavbu stávajích míst, tak výstavbu nových prodejen.

Nový koncept prodejen představilo Penny v září 2016 v první takto přestavěné prodejně v pražské části Lehovec. Po návrhu stylu celého konceptu vznikly pilotní prodejny v Praze 9 v Kolbenově ulici a v Odolene Vodě. Na základě dalších připomínek zákazníků pak byl nový projekt upraven, a postupně je do nové podoby přestavováno všech 380 prodejen největší sítě diskontních prodejen v Česku. To bude stát celkem miliardu korun, hotovo má být v příštím roce 2020. Nyní se završila zmíněná modernizace třicítky provozoven v Praze a pro letošní rok se plánuje takto upravit celkem 70 prodejen.

Nyní jsou všechny prodejny v hlavním městě v tomtéž designu a zákazník všude najde stejný koncept prodejny. „Nebylo to jednoduché. Nejde jen o specifické městské prodejny, kdy například prodejna v Revoluční vyžadovala ojedinělé zakomponování konceptu do historické budovy a řešení, ale například prodejna Terronská je vestavěna do dvou pater prvorepublikového kina. V Holešovické tržnici se nám pak podařilo postavit prodejnu v duchu našeho konceptu doslova jako tržnici v tržnici,“ popisuje Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny Marketu. Zcela nové jsou pak prodejny v Horních Počernicích, kde byla stržena původní stavba a na jejím místě vyrostla nová, a v Uhříněvsi, která vyrostla na zelené louce. Investice do těchto dvou míst byly v desítkách milionů korun.

Každé nové prodejně vévodí dřevěné prvky a prodejna je uspořádána do podoby farmářského tržiště s jednotlivými ostrůvky s daným sortimentem. Novinkou jsou též zkratky mezi jednotlivými odděleními a zálivy, které usnadňují orientaci v nabídce zboží jediným pohledem. Dbá se na snadnější orientaci zákazníka i na snížení energetické náročnosti celé prodejny. Proto je při každé přestavbě zcela vyměněno vnější i vnitřní osvětlení a nově jsou všude použita úspornější LED světla. Prodejny jsou také vybaveny modernějšími chladícími a mrazícími boxy s nižší spotřebou a ekologickými náplněmi.

Obrat v roce 2018 vzrostl o 8 %

Penny Market loni v Česku dosáhl obratu 42 miliard Kč, meziročně skoro o 8 % víc. Zisk před zdaněním dosáhl 1,06 miliardy Kč, zisk po zdanění téměř 866 milionů, což je o víc než 300 milionů víc než v roce 2017. Na daních za loňský rok Penny odvede přes 240 milionů. Počet zákazníků řetězci vzrostl meziročně o 4 % na 158 milionů. Do rozvoje investoval miliardu korun a průměrný počet zaměstnanců narostl na 5.656 lidí, tedy o 262 oproti roku předtím.

Lepší meziroční čísla přičítá vedení firmy právě modernizaci prodejen, také důraz na čerstvost a kvalitu či spolupráci s tuzemskými dodavateli. Nárůst počtu zákazníků i hospodářské výsledky ovlivnil úspěch privátních značek Penny. Ty se na celkovém obratu společnosti podílejí z 21 % a meziročně obrat z jejich prodeje vzrostl o 830 milionů Kč.

„Na všech našich centrálních skladech máme nastavená přísné kontrolní mechanismy, kterými prochází veškeré zboží. Například u ovoce a zeleniny kontrolujeme nejen vzhled, ale i velikost, tvary nebo kvalitativní kritéria, jako sladkost či kyselost. Pokud produkt kritéria nesplňuje, vracíme ho zpět dodavateli. Produkty pravidelně podrobujeme senzorickému testování, srovnání s konkurenčními výrobky nebo laboratorním testům. Také naši zaměstnanci se podílí na hodnocení kvality prostřednictvím mobilní aplikace,“ popsal jednatel Martin Peffek.

„Za poslední rok jsme hned třikrát navyšovali mzdy: loni v březnu, v srpnu a naposledy letos v březnu, kdy jsme navýšili mzdy v průměru o 10 %, v případě pokladních dokonce o 15 %,“ konstatuje jednatel Peffek. Základní mzda pokladní pracující na plný úvazek se tak aktuálně v Penny Marketu pohybuje od 23.000 do 28.000 Kč měsíčně.