Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 24. týden 2018
- WMC Grey: Pěnožrouti (53 %)
značka: Kofola, klient: Kofola ČeskoSlovensko - Young & Rubicam: Online bankovnictví George (49 %)
značka, klient: Česká spořitelna - Young & Rubicam: To nejlepší z nás (40 %)
značka: Pilsner Urquell, klient: Plzeňský Prazdroj
- McShakespeare: Plaťte všude tam, kde je platební terminál (36 %)
značka: Benefitka, klient: SatisPoll - McCann Prague: Zkuste z úspor získat maximum (26 %)
značka, klient: ING Bank
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Polap s Kofolou Pěnožrouta (53 %)
Československý nealkoholický nápoj Kofola zahájil novou kampaň. Součástí bude mimo jiné mobilní aplikace na bázi augmentované reality. Ta nabídne spotřebitelský zážitek přímo v prostředí provozoven. Stačí si stáhnout aplikaci, vyrazit do některé z provozoven a naskenovat logo na plné sklenici Kofoly. Z ní pak „vylítne“ jedna ze 150 unikátních postav Pěnožroutů, kterou s trochou šikovnosti každý hravě polapí. Kampaň startuje 1. června a poběží do konce srpna. Kreativu měla na starost agentura WMC Grey, pod jejíž taktovkou vznikly propagační materiály do provozoven, online spoty i samotná aplikace.
Pěnožrouty budou moci uživatelé potkávat ve více než 13 000 provozovnách v Česku a na Slovensku. Ti jsou rozděleni do několika úrovní a někteří jsou vázáni i na určitou oblast. V okolí řeky Vltavy tak lidé polapí Pěndřicha Smetanu, zato u zámku Konopiště třeba Pěndinanda d’Este. Samotná kampaň obsahuje i další aktivity včetně soutěže o lístky na letní festivaly. Pokud uživatelé polapí Pěnera of Ostrava, mohou získat vstup na hudební festival Colours of Ostrava, Piešťanské Pěnisko zase přináší lístky na slovenský Grape.
Je to hravé a milé, na můj vkus ale až moc dětinské a pitvořivé.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tenhle brief zná podle mě půlka kreativců v Praze, takže můžeme zodpovědně říct, že v Grey se do něj trefili 100% a udělali to suprově. Teď jen zbývá doufat, že to bude fungovat. Držím palce!
Martin Svetlík (McCann Prague)
Koncept postavený na faktickém produktovém atributu, který je unikátní. (Mně osobně kofolí pěna krásně voní po bylinkách.) Skvělá myšlenka. Jednoduché, relevantní. S vědomím toho, že to je velice subjektivní, mám drobný přípodotek ke jménům těch pěnožroutů - snaživě jakoby-vtipné. Prostě Pikaču je Pikaču.
Míla Knepr (Silver Pack)
Pokémony už skoro nehraju, teď spíš Jurassic World Alive. Pěnožrouty taky zkusím. A co se mi na tom nejvíc líbí? Jak je to vyňuňaný. Od názvů postaviček přes ilustrace a hudbu až po samotný spoty. Prostě je na tom vidět, že to tvůrce bavilo dělat. A vůbec... Kofola poslední dobou pěkně!
Miky Karas (Scholz & Friends)
Vizuálně fajn, ale prakticky fakt nevím, k čemu to je. Leda bych s tím půlitrem seděl sám, ale na tyhle příležitosti mám kámoše ruma.
Pavel Jechort
Tohle mě ničím nepřekvapilo. Je to hezky udělaný, ale čekal bych něco malilinko originálnějšího.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
2. Vše se dá dělat snáz (49 %)
Česká spořitelna uvádí kampaň k nově spuštěnému internetovému a mobilnímu bankovnictví, které nazvala George. Spolupracovala na ní se svou kreativní agenturou Young & Rubicam. Spotu, který poběží v síti kin Cinestar a Cinema City a na televizních obrazovkách skupiny Nova od 24. května, předcházel teasing. Kampaň je k vidění také v tisku, outdooru a na internetu. Spot režíroval Marek Partyš, dokresluje jej píseň Toma Jonese Give a Little Love. Natáčelo se v Praze a okolí, v lokacích Praha-Břevnov, Třebešín, Černošice, Mělník, Libčice.
Tahle reklama mě neskutečně baví. Myšlenka jednoduchosti není nijak převratná, ale zpracování je mimořádně svěží. A ponaučení pro klienty: Nešetřete peníze na písničce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
George už pár měsíců používám a ta appka je pro každodenní správu účtu fakt dobrá. Ale z reklamy se to bohužel nemáte šanci dozvědět, takže doufám v nějakej produktovej follow-up. Krásně natočený.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Hezké vignettes, některé nápadité, některé úporné, ale dokážu si představit, jak klient požadoval další a další a ještě kreativnější „viňety“. U některých se ztrácí lehkost, kterou mají létající toasty a koupací čepice. Bohužel mi nedoteklo, že to je nové on-line bankovnictví Spořky, a že se jmenuje Goerge, že a není to budoucnost, ale prostě dnešní mobilní bankování. Takže něco jako Siri v české bance? Aha.
Míla Knepr (Silver Pack)
I reklama se dá dělat snáz. A tohle je pěknej příklad. Vhodně použitej formát life hackingu funguje velice dobře. Nic přemyšlenýho a přímo k věci. Líbík.
Miky Karas (Scholz & Friends)
Jako poctivá reklama celkem. Pokud George nebude jednodušší, než co mám jinde, ošklivě se ale naštvu.
Pavel Jechort
3. Pivo ukazuje příběhy úspěšných lidí (40 %)
České pivo Pilsner Urquell rozšiřuje svoji komunikační platformu. Navazuje na předchozí komunikaci značky postavenou na tradici a historii a doplňuje ji o úspěch Pilsner Urquell a lidí, kteří žijí naplněný život. Novou strategii reprezentuje kampaň To nejlepší z nás, která odstartovala 4. června. Bude nasazena v Česku i na Slovensku po celý červen a červenec a bude podpořena rozpracovanými příběhy v digitálních kanálech, printu a také na venkovních nosičích. V červenci pak navážou nové formáty a další příběhy.
Kampaň připravil kreativní tým pod vedením Terezy Svěrákové, Chief Creative Officer Y&R. Nový televizní spot režíroval Milan Balog, natáčel se v Česku tři dny, na sedmi lokalitách. Současně s natáčením spotu probíhalo focení vizuálů pro print a venkovní kampaň.
VO je vypilovaný do posledního detailu, všechno je správně, ale nechává mě to chladnou. Je to takové nějaké nakašírované, umělé, očekávané. Dokonce ani pejsek nezabral, což je konkrétně u mě dost zarážející.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Chci vidět klidně 3minutovej epickej spot o tom válečným zpravodajovi. Na Plzeň sedí přesně a je o třídu silnější než ostatní charaktery (které ten produkt pro mě tahají trochu dolů).
Martin Svetlík (McCann Prague)
Vignettes. To je takový vděčný formát, když se musí něco udělat a ten „velký“ příběh se nějak nedaří vymyslet, schválit, otestovat. Nechápu, proč velká značka (a velká agentura) musí používat odvařená klišé - zachráněný pes z hořícího domu a žena-vědkyně ve světě, kde „pořádný věci“ dělají chlapi - hrdinové. Jako kdybychom neměli třeba Jarmilu Štukovou.
Míla Knepr (Silver Pack)
Myslím, že posun do současnosti je krok správným směrem. Přijde mi to i tak jakože akorát vážný. Líbí se mi, že i když je to reklama na pivo, není to tak pivní. Pěkná práce.
Miky Karas (Scholz & Friends)
To nejlepší z nás Čechů je pivo? Se skoro bojím, že mají pravdu.
Pavel Jechort
Na mě je to až moc těžký a vážný. Pivo nepiju proto (většinou), abych se při každém hltu zamýšlel nad existenciálními tématy. Chci trochu nadhledu. Ne vtípky, které byly dřív povinné na konci každého spotu, ale opravdové odlehčení i v tématu, které je na první pohled vážné.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
4. Benefitku propagují psi s rukama (36 %)
Karta Benefitka, která kombinuje elektronické stravenky i volnočasové poukazy, funguje přesně rok. Společnost SatisPoll kartu nyní představí širší veřejnosti v kampani od agentury McShakespeare. Kampaň staví na virálních videí, ve kterých vystupují psi s „lidskýma rukama“. „Rozhodli jsme se, že výhody Benefitky představíme sérií čtyř on-line spotů, ve kterých se vždy odehrává dialog dvou hrdinů – Jiřiny, která už Benefitku má, a Dvořáka, který ještě stále používá zastaralé papírové stravenky,“ uvedla kreativní ředitelka McShakespeare Iva Hadj Moussa.
Spoty vznikly ve spolupráci s produkcí Darq Studio, režíroval je Jakub Machala. První dva budou na iDnes.cz a Seznam.cz k vidění v červnu, další dva koncem srpna. Polidštění psi z videí se budou objevovat i v další komunikaci Benefitky. Agentura McShakespeare se Benefitce postará i o Facebook, v plánu jsou i odborné blogy zaměřené na specialisty v HR. Cílem je představit výhody revoluční karty pro zaměstnance i pro firmy.
„Teď i psi chodí nakupovat se stravenkovými kartami.“ Dobře. Díky za informaci.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Až z tiskové zprávy ke kampani jsem se poučil, že na internetu frčí videa, kde lidi mají zvířecí hlavy (nebo zvířata lidské ruce). Sic. Hezky a pečlivě udělané, možná až moc pečlivě. Zvlášť dialogy se snaží o humor v každé replice. Co mě trápí víc, že nechápu jasný komunikační a byznys cíl. Kdo kupuje tenhle produkt? Ředitelé a majitelé firem pro své zaměstnance? Obdorářští náčelníci? HR ředitelé? Kde oni vidí benefity?
Míla Knepr (Silver Pack)
Rozhodně oceňuju snahu o humor. Jenom teda na to, že jsou to spoty do onlinu, tak je to strašně ukecaný... A Jiřiny hlas mi vyloženě rve uši.
Miky Karas (Scholz & Friends)
Kdyby tam na konci netrčelo těch pár ofiko vět z letáku o výhodách, bylo by to lepší. Ale jinak mě to baví.
Pavel Jechort
Tak tohle je docela hezkej bizár. Připomnělo mi to film Konec vodníků v Čechách. Ale ten dialog bych ještě hodně tůnil. Plus za neotřelé a orginální zpracování.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
5. Získejte z úspor více, vyzývá banka (26 %)
ING Bank v Česku představuje nový komunikační koncept Zkuste z úspor získat maximum, který banku představuje jako ideálního partnera pro život a práci s financemi. Reklamní kampaň se objeví na televizních stanicích ve třech vlnách, které odstartují v červnu a budou opakovaně nasazeny v průběhu dalších měsíců v roce 2018. Červnová reklama ve formě dvacetivteřinového spotu poběží na televizích Nova a Prima. O kreativu se postarala McCann Prague, která se stala vítězem kreativního tendru na začátku roku. Produkci realizovala Armada Films a spoty režíroval Robert Nylund.
Komunikační kampaň představuje produkty, které klientům umožňují zhodnocovat jejich finance – ING Konto a ING Podílové fondy, které je možné jednoduše založit i spravovat on-line bez nutnosti návštěvy pobočky a s nulovými poplatky u základní nabídky. Kampaň se kromě televize objeví také na venkovních plochách, konkrétně na 28 bigboardech po celém Česku. V rámci digitálních médií pak dojde ke změně strategie - nový koncept, aplikovaný na web, sociální sítě i bannerové kampaně, bude vzájemně více provázaný.
Už jsem se setkala i s komentáři, kteří tuto kampaň ostře odsuzují, ale lidičky, neberme to tak vážně. Vždyť je to jen sranda. Mně se to líbí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
La Chapelle české reklamy :-). Evidentně nejsem cílová skupina, takže už se nemusím bát, že bych měl šílené sny o zlatách řetězech a leopardích plavkách.
Míla Knepr (Silver Pack)
Jestli to na mě nějak zapůsobilo, tak odstrašujícím dojmem. Nechci bejt jako Luděk, ani jako jeho soused. Nepřijde mi to vtipný. Zřejmě nebudu cílovka.
Miky Karas (Scholz & Friends)
Kdo by nechtěl zakončit život jako polodementní starej pornoherec s ojetým autem a bývalou produkční? Třeba já.
Pavel Jechort
Luďku, já ti to nevěřím. Že by ses rozhodl takhle rychle? Na základě pohledu na sousedovic zahradu? A propos, tohle není nijak závratně odlišné od ostatních, jak tvrdí Mr. Nik v článku.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
