Piráty iniciovaný bod čtvrteční schůze poslaneckého volebního výboru, týkající se sporu o reportáž Janka Kroupy o Agrofertu, oproti úterní schůzi příslušné senátní komise nové argumenty nepřinesl. Nad rámec známého řekl generální ředitel René Zavoral jen, že ve veřejnoprávním rádiu zruší část tabulkových míst a že kromě předžalobní výzvy od Agrofertu registruje rozhlas i další, rovněž na Kroupovu reportáž, a to z roku 2015. Reportér Kroupa se schůze neúčastnil.

Pepa z Reproplastu Kladno by doma měl bejt

Malý bazmeg na loupání jablek pomocí vrtačky v docela fajn spotu.

V Kladně sídlí firma Reproplast, která se rozhodla, že pokoří YouTube a také český trh. Zabývají se výrobou domácích potřeb, takže co může být snazšího, než natočit video.

Natočili jich celkem šedesát jedna a všechny jsem neviděl. Zaujal mě Loupač Pepa, který si můžete koupit v jejich e-shopu.

Za šest dnů má šestnáct tisíc zhlédnutí. Přitom podívat se na celé tříminutové video je náročné na čas i pozornost. Chtěl bych dodat pár postřehů.

Spot využívá klasickou tonalitu „Receptář“, na kterou se naladíme už při úvodním voiceoveru. Zazní také klíčové slovo „zahrádkář“ a i podkladová hudba dává vzpomenout na časy, kdy jsme byli podstatně mladší a na Receptář jsme koukali při sobotní návštěvě u babičky. Video má dvě části, tvůrci délku evidentně neřešili. Ve druhé části vidíme vtipnou scénku krmení koziček jablky. Spot končí packshotem s logem a adresou výrobce.

Přátelé, takto ano! Tvůrci zcela bezchybně zacílili, jak použitými prostředky, tak nenáročným příběhem. Perfektní naming a skvělá cena výrobku 40 Kč. Jako hlavní mi připadá, že si tenhle spot na nic nehraje. Tvůrci přesně vědí, co si mohou dovolit. Evidentně si v Kladně vše v klidu a pečlivě rozvážili a pak někde na chalupě natočili tento malý skvost, ozvučili zřejmě v lokálním rádiu.

No řekněte, není to úleva oproti virálům, kde od první vteřiny uvažujete, zdali je to virál či ne?