Pepsi: Refresh Your World

Společnost General Bottlers chtěla podpořit mladé lidi, jimž není lhostejné jejich prostředí.

Agentura: Mark/BBDO ve spolupráci s 2Fresh
Značka: Pepsi
Klient: General Bottlers
Web: www.refreshyourworld.cz

Společnost General Bottlers zastřešující značku Pepsi chtěla takto podpořit mladé lidi, neboť věří, že jsou nejen kreativní a mají spoustu nápadů a snů, ale že jim též není lhostejné jejich okolí.

Myšlenkou kampaně Refresh Your World bylo pomoci mladým lidem změnit symbol šedi ve městech po celé republice. Vytvořili jsme pro ně soutěž, ve které mohli navrhnout svůj vlastní design zastávky MHD a osvěžit tak prostředí, ve kterém žijí.

Soutěž probíhala na webových stránkách a projekt byl podpořen televizní kampaní, prostřednictvím internetu včetně Facebooku a out-of-home médií.

Na webu byla vytvořena speciální 3D aplikace pro tvorbu designů autobusových zastávek.  Zkušenější designéři mohli uložit na web i vlastní návrh. Za dobu soutěže nám mladí lidé poslali 3000 návrhů, které získaly téměř 15 tisíc hlasů. Více než 9 tisíc fanoušků se připojilo do naší skupiny na Facebooku a na 50 tisíc uživatelů zhlédlo naše video na Youtube.

Vítězné návrhy vybírala odborná porota v čele s Janem Kalábem, uznávanou osobností v oblasti street artu, a Klárou Vytiskovou, hlavní postavou skupiny Toxique.

Stavba vítězných zastávek tím, že se jedná o stavbu sloužící veřejnosti, se od počátku potýkala s komplikacemi ze strany orgánů státní správy. Situace se navíc zkomplikovala změnou zastupitelstev měst po říjnových volbách. Pepsi se ale nevzdala a namísto velkých měst s nepružnou odezvou oslovila starosty menších měst, kteří projektu poskytli při vyjednáváních o přestavbě zastávek v jejich městech nutnou podporu. 

V těchto šesti městech ČR se tak mohou těšit z nových zastávek: Slaný, Klatovy, Most, Ostrava Nová Ves, Liberec a Brno.

Case study naleznete na stránce www.kreativa2010.cz/pepsiweb a na stránce www.pepsimanifesto.cz.