Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

PepsiCo zavádí pravidelnou linku vlaku z Prahy do Maďarska, pro přepravu limonád

Nakládka v Praze

Nakládka v Praze

Vykládka v Budapešti

Vykládka v Budapešti

Česká pobočka amerického výrobce nápojů a potravin PepsiCo začátkem letošního léta ustavila novou pravidelnou vlakovou linku pro přepravu nealkoholických nápojů, vyráběných v pražském závodu, do Maďarska. Na tamější trh vlaková souprava o 20 vagónech, každý až s 60 paletami, každý týden přepraví zboží o celkové hmotnosti kolem tisíce tun. Trasa dlouhá 600 kilometrů vede přes území tří států - Česko, Slovensko a Maďarsko. Vedení firmy tak reaguje na růst odbytu nápojů PepsiCo na exportních trzích, současně si od zavedení vlakové linky slibuje efektivnější řízení distribuce velkoobjemových dodávek zboží.

„Doprava našich výrobků po železnici nám umožní efektivně uspokojit rostoucí poptávku na jednom z našich důležitých exportních trhů. V Maďarsku rostou prodeje zejména naší klíčové značky Pepsi o 25 %,“ uvedl Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo ČR. Po železnici letos firma na maďarský trh vyveze na 20.000 tun svých nápojů. Zavedení vlakové linky je zároveň ulehčením i pro momentálně rekonstruovanou páteřní dálnici D1. Jen letos vlaková linka nahradí v jednom směru na 800 kamionů. „Železniční doprava je oproti silniční přepravě sama o sobě šetrnější vůči životnímu prostředí. My ji přitom chápeme i jako ekonomicky konkurenceschopnou, jejíž význam poroste i v budoucnu,“ doplnil šéf české PepsiCo Neumann.

Nakládka nápojů probíhá v distribučním centru v Hostivaři, do jehož zprovoznění a modernizace firma investovala přes 8 milionů Kč a letos je uvedla do plného provozu. „Vlaková souprava se následně na svou cestu vypraví z železniční stanice Praha-Hostivař do cílové destinace Budapešť-Kikötö Ferroport v Maďarsku, kde pro změnu probíhá překládka v tamním přístavním překladišti a následné dodání zboží do skladů firmy Pepsi Hungary,“ popsal Václav Pavlík, projektový manažer logistiky PepsiCo ČR.

Firma letos také více než ztrojnásobila oproti loňskému roku kapacitu své přes 10 let fungující vlakové linky pro přepravu balených pramenitých vod značky Toma, kterou čerpá a bez dodatečných úprav stáčí v Teplicích nad Metují z podzemního zdroje v Chráněné krajinné oblasti Broumovsko. Z výrobního závodu v Teplicích nad Metují se nově vypravuje měsíčně až 100 vagonů s vodou Toma. Z toho tři čtvrtiny nákladu jsou určeny pro český trh, čtvrtina se převáží do závodu firmy ve slovenských Malackách.