Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Pětinu v BigBoard Praha získala firma Jana Veverky, tajemníka bývalého šéfa Českých drah

Jan Veverka. Repro: ods.cz

Jan Veverka. Repro: ods.cz

Největší tuzemský poskytovatel venkovních reklamních ploch BigBoard Praha získal nového menšinového akcionáře. Pětinový podíl od vlastníka, společnosti Joj Media House, koupila pražská firma Touzimsky Media. Společnost dnes transakci oznámila České národní bance, na změnu akcionářské struktury upozornil Týden.cz.

Firmu Touzimsky Media, založenou letos v lednu, vlastní investiční společnost Touzimsky Kapital se sídlem v Curychu, prostřednictvím stejnojmenné pražské dceřiné pobočky. Jednatelkou této firmy je Irena Valentová, za majitele týdeník Reflex označuje Jana Veverku, člena liberecké oblastní rady ODS a bývalého tajemníka bývalého generálního ředitele Českých drah Petra Žaludy. Potvrzuje to také Veverkův profil na síti LinkedIn. A Veverka sám potvrdil před dvěma lety spojitost s firmou webu iHNed.cz. „Ve Švýcarsku mám část rodiny, jmenují se Touzimsky a společnost, kterou jsem založil, mě stojí nemalé peníze,“ řekl.

Detaily transakce firmy nezveřejnily. „Vstup nového investičního partnera do BigBoardu Praha posilní naše postavení na trhu outdoorové reklamy a předpokládám, že přinese i další příležitosti na mediálním trhu v České republice,“ cituje web předsedu představenstva společnosti Joj Media House Richarda Flimela. V BigBoard Praha podle dřívějších sdělení firmy Flimel dosud držel 80 %, zbylých 20 % patřilo Richardu Fuxovi.

Majetková struktura BigBoard Praha, vedle JCDecaux dalšího předního hráče na poli české venkovní reklamy

Majetková struktura BigBoard Praha, vedle JCDecaux dalšího předního hráče na poli české venkovní reklamy

„BigBoard je zisková společnost, ale je to i dobrý prostředek pro zajištění politického vlivu,“ připomněl v textu z letošního května Reflex.

Firma působí na českém trhu od roku 1994 a podle ČTK je v současnosti nejvýznamnějším provozovatelem venkovní reklamy v Česku s nejvyšším podílem na trhu. Provozuje širokou síť reklamních nosičů po celém Česku s dominantním postavením v Praze. Pod skupinu BigBoard patří rovněž značky Czech Outdoor, BigMedia a Outdoor Akzent.

Její většinový vlastník Joj Media House působí kromě Česka také na Slovensku a v Rakousku.