Marketér Petr Václavek postupně na různých tuzemských fórech představuje mobilní aplikaci pro hodnocení potravin s názvem Foodgroot. Tento startup si klade za cíl zjišťovat a prezentovat kvalitu českých potravin na základě několika desítek parametrů, zaměřených především na výrobu a technologii, biochemické složení, přídavné látky, bezpečnost potravin, hodnocení uživatelů, původ potravin či certifikaci kvality. Uživatel si do aplikace naskenuje čárový kód vybrané potraviny, ta mu zobrazí veškeré parametry a hodnocení kvality v rámci konkrétní kategorie zboží.
Aplikace má propojovat data od výrobců, z institucí, od odborníků a obchodníků, z internetu a z dalších médií až po komunitu spotřebitelů. V další verzi aplikace bude moci být hodnocení potravin vztaženo ke zdravotnímu stavu každého uživatele aplikace, pokud o to bude mít zájem. „Tato aplikace nebude využívána jen v České republice, ale bude mít i globální charakter. V tomto roce chceme aplikaci spustit také v Německu a dalších státech EU, v roce 2019 pak v USA, v Kanadě a Austrálii a v roce 2020 v Číně a Indii,“ upřesnil Václavek na únorové Shopper Marketing Breakfast v Praze.
Součástí aplikace by měl být filtr Bez Andreje, inspirovaný stejnojmennou aplikací. Ten dokáže podle čárového kódu vyhodnotit, zda zboží pochází z některé z firem holdingu Agrofert od Andreje Babiše.
Foodgroot je zatím stále ve vývoji, pro dokončení shání Václavek prostředky u soukromých investorů i u lidí pomocí crowdfundingu, ať už českého nebo globálního. „Ambice projektu je vytvořit ultimátní místo pro informace o zdrojích potravin,“ popisoval Václavek loni na Czech Internet Forum. „Když si chcete stáhnout film a nevíte, jestli je dobrý, jdete na ČSFD.cz nebo IMDB.com, tam najdete procenta. Totéž bude fungovat v aplikaci, když si naskenujete kód potraviny,“ řekl taky. „Jdeme po stopách krávy, až k samotnému původu. Bere to rozličné množství informací a dat, chceme se otevřít komunitě, médiím, institucím. Je to velké dobro pro všechny, ne zlý policajt,“ doplnil.
V budoucnu by měl zájem Foodgroot propojit i se zdravotními daty a profilem uživatele, díky čemuž bude moct poskytnout prostor cílené e-commerce, která bude uživatelům nabízet nejvhodnější potraviny. „Je tam obrovský prostor, doporučovat lidem věci na míru,“ tvrdí Václavek, jehož vidina projektu je všezahrnující lifestylový poradce, který dokáže vyhodnotit, co jeho uživatel potřebuje. Aplikace bude pravděpodobně rozdělena na základní a pro verzi, ta by měla stát přibližně dvě eura.